למרות הקורונה: רבעון של עליות לוואן

החברה הציגה ברבעון הראשון גידול של 3% בהכנסות ושל 7% ● על אף התוצאות הטובות, וואן נמנעת מלחלק דיבידנד גם ברבעון זה, לאור אי הוודאות לגבי ההמשך

עדי אייל, מנכ"ל קבוצת וואן.

וואן סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה – כך עולה מהתוצאות שהיא פרסמה בסוף השבוע. מדובר בביצועים טובים, במיוחד בהתחשב בכך שבמחצית הרבעון החלה ההשפעה השלילית על המשק העולמי של נגיף הקורונה.

החברה הציגה ברבעון עלייה של 3.2% בהכנסות ל-431.6 מיליון שקלים, גידול של 7.3% ברווח הנקי ל-20.6 מיליון וצמיחה של 2.5% ברווח לבעלי המניות, לקרוב ל-19 מיליון. הגידול ברווח הנקי נגרם כתוצאה מעלייה מתונה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות: אלה הראשונות רשמו עלייה של 2.4% ועמדו על מעט יותר מ-400 מיליון שקלים.

חלוקת ההכנסות מראה כי מגזר התוכנה ופתרונות הערך המוסף רשם עלייה של 10.6% ל-253.7 מיליון שקלים, אך מגזר התשתיות ירד ב-5.6% ל-182.2 מיליון. הירידה נובעת מעיכובים באספקות בשל משבר הקורונה.

כמו כן, ההוצאות הגולמיות של וואן גדלו ב-2.2% ל-358.1 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה ב-8.6% ל-73.5 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-17.5%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 4.75% ל-42.7 מיליון שקלים והרווח גדל ב-14.5% ל-30.8 מיליון. העלייה ברווח התפעולי מיוחסת בעיקר לצמיחה בהיקפי הפעילות במגזר התוכנה, תמהיל עסקאות בעלות ערך מוסף ורווחיות גבוהה יותר במגזר התשתיות, ואיחוד חברות שאוחדו לראשונה.

על אף התוצאות הטובות החליט דירקטוריון החברה שלא לחלק דיבידנד גם ברבעון זה, לאור אי הוודאות לגבי משך האירועים הקשורים לקורונה והיקפם.

עדי אייל, מנכ"ל וואן, אמר כי "הצגנו ברבעון צמיחה ושיפור בכל המדדים העסקיים המרכזיים – מחזור ההכנסות, הרווח התפעולי והרווח הנקי. זאת, כתוצאה מתהליכים שאנחנו מיישמים לחיבור ומיזוג פעילויות קיימות להגברת היעילות העסקית, תוך המשך המיקוד בצמיחה העסקית שלנו. השכלנו להתמודד ברבעון עם תחילתו של משבר הקורונה, שהשפיע על הסביבה העסקית בה פועלת החברה, ואנחנו מעריכים שללא השפעת משבר זה, היינו מציגים תוצאות טובות אף יותר. אנחנו ממשיכים בהרחבת הפעילות לתחומים חדשים ולפעילויות חדשות: בחודש שעבר, לדוגמה, רכשנו את פלטפורמת הקניות mySupermarket ישראל, מתוך מטרה להרחיב משמעותית את פעילותנו בתחום הפתרונות הטכנולוגיים לעולם הקמעונאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים