Automat-IT הקימה מערכת VOD במכללה האקדמית עמק יזרעאל

המערכת מאפשרת לסטודנטים ולצוות לצפות בתכנים מרחוק ומייתרת את הצורך שלהם להגיע לספריה ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

עדי אליה, מנהל מערכות IT במכללה האקדמית עמק יזרעאל. צילום: יח"צ

חברת ה-DevOps והענן Automat-IT השלימה באחרונה פרויקט להקמת מערכת VOD מבוססת הענן של AWS במכללה האקדמית עמק יזרעאל. הפרויקט ארך כחודשיים והיקפו לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

המערכת הוקמה בעזרת Elemental Media Services של AWS והיא נטולת שרת באופן מלא. בפרויקט נעשה שימוש נרחב ב-Lambda, לרבות למשתמשי הקצה, DynamoDB, CloudFront ומערכת האחסון הפשוט S3 – כולם פתרונות מבית חברת הענן של אמזון.

במסגרת הפרויקט קיבלה המכללה פתרון מקצה לקצה, לרבות אפיון מלא של הסביבה, התאמת המערכת לשפה העיצובית שלה והתאמה לעבודה בכל פלטפורמות המובייל והדפדפנים העדכניים. למערכת הוכנסו התכנים הלימודיים – שזו הייתה מטרתה – והיא משרתת את כ-5,000 הסטודנטים במכללה הצפונית, וכן את אנשי הסגל, גם בתקופת הקורונה והלימוד המקוון, ולפני החזרה הצפויה של המוסדות האקדמיים בחודש הבא.

שימוש במערכת בתקופת הקורונה

עדי אליה, מנהל מערכות ה-IT של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, אמר כי "בעזרת המערכת החדשה, יש באפשרות הסטודנטים והסגל לצרוך את כל המידע הנחוץ להם במסגרת הלימודים, ובכלל זה שיעורים מצולמים וסרטוני וידיאו מכל מקום ובכל זמן. הדבר מייעל את תהליך הלמידה ומאפשר לסטודנטים 'להיות עם היד על הדופק' ולהשלים פערים לימודיים כתוצאה מהיעדרות, כגון מחלה, שירות מילואים או חופשת לידה. עם כניסתנו לעשור השני של המאה ה-21, חשוב היה לנו לבחור בפתרון שיצעיד את המכללה ודרכי ההוראה שלה קדימה. בחרנו ב-Automat-IT לאור ניסיונה הרב והידע הנרחב שלה ב- AWS".

אליה הדגיש ש-"בימים אלה של הקורונה, העלינו לענן חומרים נוספים רבים שמיועדים לצפייה והיו בהארד קופי, כך שהם נגישים מהבית ומייתרים את הצורך להגיע לספריה".

יואב צורי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Automat-IT. צילום: יח"צ

יואב צורי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Automat-IT. צילום: יח"צ

לדברי יואב צורי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Automat-IT, "הפתרון תוכנן ובוצע ללא צורך בתפעול של שרתים ותשתיות. המערכת דלת תחזוקה, היא מסוגלת להתמודד עם שינויים קיצוניים בעומס, כולל עומסים גבוהים מאוד, מבלי שיש צורך לבצע בה שינוי כלשהו, ובאופן כללי, היא מאפשרת גמישות ויעילות עבור ציבור הסטודנטים והמרצים כאחד. הלקוח משלם בדיוק עבור המשאבים אותם הוא צורך ואין עלות חודשית קבועה. צורת עבודה זו מאפשרת ללקוח גמישות מרבית עם שמירה על עלויות נוחות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים