סייברביט גייסה 70 מיליון דולר; אלביט מערכות – בעלת מניות מיעוט בחברה

הסכום גויס בסבב בהובלת קרן ההשקעות של צ'ארלס בנק, שבמסגרתו הועברו לידיה חלק ממניות אלביט

משרדי סייברביט ברעננה. צילום: יח"צ

אלביט הודיעה היום (ג') שקרן ההשקעות של צ'ארלס בנק (Charlesbank Technology Opportunities Fund) השקיעה כ-70 מיליון דולר בחברת הסייבר שלה, סייברביט. הסכום חולק כך ש-22 מיליון דולר הגיעו ישירות לקופתה של סיייברביט ויתרת 48 מיליון הדולרים שולמו לאלביט עבור חלק ממניותיה בחברה הבת. כתוצאה מההשקעה ומכירת המניות, אלביט מערכות הפכה לבעלת מניות מיעוט בסייברביט.

יש לציין שבסבב השתתפה גם קלארידג' ישראל, בעלת מניות קיימת בסייברביט, שהשקיעה בה כ-30 מיליון דולר ביוני 2018.

צ'ארלס בנק קפיטל פרטנרס, הבעלים של הקרן, היא חברת השקעות פרטית בינונית שבסיסיה בבוסטון ובניו-יורק, והיא מנהלת הון בהיקף של יותר משישה מיליארד דולר. הקרן מתמקדת ברכישות בהובלת הנהלות ובמימון הון עבור צמיחה, ועוסקת גם בהזדמנויות אשראי והשקעות טכנולוגיות. היא חותרת לחבור לצוותי הנהלה חזקים, על מנת לבנות חברות בעלות יתרון תחרותי בר קיימא ואופק צמיחה מצוין.

סייברביט מעסיקה כ-150 עובדים במטה החברה ומרכז הפיתוח שלה ברעננה ובמשרדים נוספים בארצות הברית, אירופה ואסיה. החברה נוסדה כ-"ספין אוף" מתוך אלביט מערכות, שהייתה המשקיעה הראשונה והמרכזית בה. היא אחת החברות הבודדות בתחום הסייבר שממקדת את פעילותה בגורם האנושי – נושא שהופך לקריטי לאור חוסר מוכנות הצוותים, הכשל בשיטות האימון המסורתיות והחוסר ההולך וגובר בכוח אדם מיומן לעולם הסייבר, שמוערך כיום בכ-3.5 מיליון משרות בעולם. בשנה האחרונה הכפילה סייברביט את כמות לקוחותיה, ביניהם חברות פורצ'ן 500 רבות, ממשלות, אינטגרטורים ואף אוניברסיטאות, שמשתמשות במוצר לתוכניות אקדמיות חדשניות.

עלייה בביקוש בתקופת הקורונה – בגלל המעבר לעבודה מהבית

מוצר האימון מבוסס הענן של סייברביט מאפשר לבצע אימון מרוחק, כולל מהבית. בתקופת משבר הקורונה החברה חוותה עלייה חדה בביקוש למוצר, לאחר שחברות רבות נאלצו לעצור את הכשרות הסייבר במתקנים הפיזיים שלהן ועברו לעבוד מהבית, מבלי לזנוח את הרצון לשמור על כשירות הצוותים שלהן.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר כי "הכנת המרכיב האנושי למתקפות סייבר היא אחד האתגרים האקוטיים בתחום אבטחת הסייבר. ההשקעה של צ'ארלס בנק בסייברביט מהווה הכרה בה ובפוטנציאל הצמיחה של פלטפורמת האימון שלה, Cyber Range. אני בטוח שהשקעה זו תאפשר לסייברביט לממש את מלוא פוטנציאל הצמיחה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים