נשים ומחשבים: אלה וידרה, פלייטיקה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אלה וידרה, סמנכ"לית ל-IT בחברת פלייטיקה

אלה וידררה, סמנכ"לית ל-IT, פלייטיקה. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: אלה וידרה, סמנכ"לית ל-IT בחברת פלייטיקה.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: IT Ops Director.

השכלה / שירות צבאי: MBA במדעי המחשב. מפקדת קורסים של אלקטרוניקה בבית הספר הטכני של חיל האוויר.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מגיל צעיר גיליתי עניין רב ומשיכה לתחום. בתיכון בחרתי במגמה טכנולוגית במסלול רובוטיקה ואלקטרוניקה, ומשם המשכתי את המסלול הטכנולוגי שלי במסגרת השירות הצבאי בחיל הקשר, שכלל עיסוק באלקטרוניקה, אבל הבנתי שזהו לא התחום שארצה להתמקצע בו ובחרתי ללמוד מדעי המחשב ולהתפתח לכיוונים אחרים. התנסיתי בהתחלה בתכנות, אך במהרה עברתי לתחום מערכות המידע ושם גיליתי עניין וסיפוק רב, והשאר הוא היסטוריה….

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

באופן חלקי. יש תחומים, כגון תחום הפיתוח, שבהם יש נשים רבות, לעומת זאת, התחום שלי – תשתיות ומערכות מידע, עדיין נחשב תחום גברי, ומרבית הממשקים שלי עם גברים בלבד, ולרוב אני מוצאת את עצמי אישה יחידה בחדר. לכן, כל פעם שאני מתחילה פרויקט חדש ופוגשת צוותים חדשים עומד בפניי אתגר להוכיח את עצמי מחדש, תוך מאמץ להיכנס לאחווה הגברית… בסופו של דבר, עבודה קשה, אמביציה והתמדה תסלול לכל אחת את הדרך. אני מאמינה שמי שטובה תצליח בזכות כישוריה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני לא נתקלתי באפליה גלויה באופן אישי. בסביבת העבודה שלי אני מוצאת דווקא קידום ודחיפה של נשים לתפקידים ניהוליים וטכנולוגיים. אבל השיח הכללי בתעשייה עוסק בתחושות שאישה בסביבה גברית לחלוטין צריכה לעבוד בהרבה יותר קשה מגבר כדי להגיע לאותן המטרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים