הסלמה במלחמה שבין ארצות הברית לוואווי

הפרק החדש במלחמה של ממשל טראמפ נגד וואווי: משרד המסחר האמריקני מחמיר את האיסורים על מכירת ציוד וטכנולוגיות אמריקניות גם לחברות זרות שעובדות עם וואווי במישרין או בעקיפין ● וואווי מגיבה באיום: "ננקוט את כל האמצעים הדרושים כדי להגן על הזכויות והאינטרסים של חברות סיניות"

עוד הסלמה במלחמת של ארה"ב נגד וואווי. צילום: BigStock

חודשי הקורונה היו רק "פסק זמן" זמני במלחמת ארה"ב-וואווי. כעת, כשכבר מנשבות רוחות רגיעה של המגיפה, חוזרת גם המלחמה למסלולה: בסוף השבוע האחרון פרסם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מזכר חדש המבקש להאריך את תוקפן של הסנקציות נגד חברות סיניות, שוואווי היא הגדולה בהן, והוסיף איסורים נוספים, המכוונים ישירות נגד וואווי ונגד חברת השבבים היי-סיליקון (HiSilicon) שבבעלותה, שנועדו למנוע מכירה של מוצרים וטכנולוגיות גם לחברות שעובדות איתן בעקיפין ומייצרות עבורה מוצרים המשולבים במכשיריה. הסינים כבר הגיבו, ומרמזים על נקיטת צעדים חמורים בתגובה.

לשכת המסחר האמריקנית פרסמה תיקונים לחוק, במטרה "לחסל את מאמציה של וואווי לחתור תחת גורמי הפיקוח על הייצוא". בדברי ההסבר לחוק, מציינת לשכת המסחר כי "למרות רשימת החברות האסורות למסחר שפורסמה בשנה שעברה, הגבירו וואווי וחברות זרות שהיא עובדת איתן את מאמציהן 'לביית' טכנולוגיות אמריקניות". הכוונה לחברות כמו TCMS ודומותיה, שמייצרות עבור וואווי שבבים ומוצרים תוך שימוש בטכנולוגיות אמריקניות. "אנחנו חייבים לשנות את הכללים שלנו, המנוצלים לרעה על ידי וואווי והיי-סיליקון, ולמנוע פעילויות מרושעות המנוגדות לביטחון הלאומי של ארה"ב ולמדיניות החוץ – שמתאפשרות בעזרת טכנולוגיות אמריקניות", נכתב בהסבר. לפי השינויים בחוק, יצרניות שבבים זרות שמשתמשות בטכנולוגיה אמריקנית יצטרכו לקבל אישור לספק לוואווי את המוצרים שהן מייצרות עבורה.

התגובה הסינית הגיעה בדמות ציטוט של דובר של משרד החוץ הסיני באתר של המשרד, שאמר כי משרד המסחר ינקוט את כל "האמצעים הדרושים" בתגובה למגבלות החדשות שפרסם ממשל טראמפ, שהוא כינה אותן ניצול של כוח מדיני והפרה של עקרונות שוק. הוא גם אמר, לפי הציטוט, כי "התקנות החדשות מאיימות על שרשרת האספקה התעשייתית העולמית".

לדבריו, "ארצות הברית מנצלת את כוחה המדיני בתואנות כביכול של ביטחון לאומי, ומשתמשת לרעה בצעדים לפיקוח על הייצוא כדי לדכא ולעצור חברות במדינות אחרות. סין תנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי להגן בתוקף על הזכויות החוקיות והאינטרסים של חברות סיניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים