הסטארט-אפים שישתתפו באקסלרטור של JVP וענקית התרופות אסטראזניקה

תשעה סטארטאפים בתחום הבריאות הדיגיטלית  והטלה-רפואה השתתפו אתמול באירוע ההשקה של מיזם חדש, המשותף לקרן ההון סיכון JVP וענקית הפארמה אסטראזניקה

באירוע ההשקה. מימין: משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, ואהוד גולדברג, מנכ"ל אסטראזניקה ישראל. צילום: יח"צ

תשעה סטארטאפים בתחום הבריאות הדיגיטלית  והטלה-רפואה השתתפו אתמול באירוע ההשקה של מיזם חדש, המשותף לקרן ההון סיכון JVP וענקית הפארמה אסטראזניקה (astrazeneca). מטרת המיזם לקדם את  חברות אלו ולהפוך אותן למבוססות בתוך חצי שנה.

המיזם,  שעליו הכריז אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP נקרא PlayBeyondBio ובמסגרתו החברות  שנבחרו, מתוך מאות שניגשו, יקבלו ליווי צמוד של חונכים ואנשי מקצוע מחברת אסטראזניקה ומצוות של JVP. כמו כן, ייהנו מליווי מנטורים מטעם מיקרוסופט וסיסקו. שותפים נוספים במיזם הם מכון המחקר והחדשנות של מכבי שירותי בריאותמוריס קהאן וקרן סגול, המרכז הרפואי שערי צדק ועמותת יוזמה לאומית שהוקמה על ידי אראל מרגלית ומטרתה לטפל בצמצום הפער הדיגיטלי ולקדם יוזמות חדשנות בחברה הישראלית.

באירוע ההשקה שנערך אתמול במשרדי JVC  בירושלים, השתתפו ראש עיריית ירושלים, משה ליאון,  אראל מרגלית, ומנכ"ל  אסטראזניקה ישראל אוהד גולדברג.

אסטראזניקה היא חברת פרמבצטיקה בינלאומית, שפועלת ביותר מ-100 מדינות ומתמקדת בכמה תחומי ליבה, בהם תחום הסרטן, לב וכלי דם, מחלות מטאבוליות ונשימה. בשנת 2007 פתחה החברה בישראל נציגות רשמית.

החברות הנבחרות:

Serenus – אחת הבעיות המרכזיות של עולם הרפואה היא החלטה שגויה בנוגע לקביעת ניתוחים ונטילת אנטיביוטיקה שנעשות ללא הכרח רפואי בשל שיקול דעת רפואי שגוי. סרניוס פיתחה טכנולוגיה מבוססת AI ביג דאטה, שיודעת לסייע ולייעץ לרופא לקבל החלטת אבחון נכונה, בעיקר כשהטיפול הראשוני לא עובד, וכך להציל חיים, למנוע סבל ולחסוך משאבים רבים.

docdok – אדם שחולה במחלה סובל מתסמינים רבים שהרופא אינו רואה כשהמטופל לא תחת השגחה רפואית. דוקדוק מפתחת אפליקציות ספציפיות למחלות ויודעת לעקוב אחר תסמינים, להתריע כשחלה הידרדרות ולתזכר לעקוב אחר הטיפול התרופתי תוך שמירה על קשר עם הרופא המטפל.

TimeStamp – האחריות על טיפול תרופתי מהבית נמצאת אצל החולה, אך חולים רבים אינם נוטלים תרופות בצורה נכונה ויעילה, מה שעלול לסכן חיים ולהשפיע על הטיפול הרפואי. טיימסטאמפ פיתחה מדבקה, המוצמדת לתרופת החולה ולמכשור תרופתי כמו משאף, ויודעת לחבר את התרופה לעולם הדיגיטלי, ללא הפעלה של החולה, ולאפשר מעקב טוב יותר אחר הטיפול של החולה.

Dia – בדיקת האולטרסאונד היא בדיקה שהניתוח שלה מבוסס בעיקר על יכולתו וניסיונו של הרופא המבצע את הבדיקה. דיה פיתחה מוצר המבוסס AI, שיודע למדוד ולנתח את המדדים מתוך האולטרסאונד שנעשים היום על ידי רופא בלבד, ובכך לשפר משמעותית את הפענוח ולנטרל את החסרונות של הגורם האנושי.

Idea – עולם המיקרוסקופיה הוא קריטי על מנת לנתח את הביופסיות של גידול סרטני. אידיאה מפתחת מוצר שמשפר משמעותית את היכולת לנתח ביופסיות באופן יעיל ומדויק יותר, המבוסס טכנולוגיית AI.

Resmetrix – חולים במחלות נשימה כמו אסתמה ו-COPD נמצאים בסכנה תמידית של התקף, שיכול להוביל לסכנת חיים. רסמטריקס פיתחה חיישן, העוקב באופן מתמיד אחר דפוסי הנשימה, המאפשר חיזוי של מספר שעות לפני ההתקף באופן שלא היה ניתן לעשות עד היום.

BioT – אחד האתגרים המשמעותיים בתחום הבריאות הדיגיטלית הוא היכולת לשמור על המידע הרפואי שנוצר והעברתו לבעלי העניין הרלוונטיים. החשש מדליפת המידע מונע מנותני שירות רפואיים ומכשירים רפואיים לבצע באופן מלא את המעבר המצופה למערכת בריאות דיגיטלית מחוברת. ביו-טי מספקת פתרונות לביטחון הדטה וניהול הענן הרפואי, מה שעשוי להסיר את החסם שמונע מגופים רבים לבצע את המהפכה הטכנולוגית הדרושה.

BioBeat – בעולם הרפואי בכלל ובמגיפת הקורונה בפרט, אנו חווים את העלייה בצורך של ביצוע בדיקות רפואיות ללא מגע של צוות רפואי. ביוביט פיתחו מוצר שנועד לבצע את הבדיקות העיקריות הדרושות למעקב אחר חולים במכשיר אחד פשוט לשימוש ואלחוטי, המאפשר ניטור ומעקב ללא הצורך במגע בין צוות רפואי לחולה.

FlaskData – המרוץ אחר תרופות וחיסונים מצריך ניסויים רפואיים יסודיים שאורכים זמן רב וממשיכים גם לאחר השקת התרופות. פלסק-דטה מצמצמת באופן משמעותי את משך הזמן הדרוש ומייעלת את המהלך כולו של ביצוע ניסויים רפואיים באמצעות טכנולוגיית AI וטיוב התהליכים של הדטה שנוצרת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים