נשים ומחשבים: נגה שטרן, ג'נרל אלקטריק דיגיטל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נגה שטרן, חוקרת סייבר בג'נרל אלקטריק דיגיטל

נגה שטרן, חוקרת סייבר, ג'נרל אלקטריק דיגיטל. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: נגה שטרן, חוקרת סייבר בג'נרל אלקטריק דיגיטל.

האתגר בתפקיד הזה הוא, במובן מסוים, לחשוב הפוך ממפתח. מפתח חושב איך לגרום לתוכנה לעבוד כמו שהיא צריכה לעבוד – אנחנו חושבים איך לגרום לה לעשות דברים לא צפויים, איפה יש פרצות.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: זה התפקיד הראשון שלי, הגעתי לפה מיד אחרי שסיימתי את הלימודים.
ג'נרל אלקטריק דיגיטל אפשרו לי להצטרף לחברה ללא ניסיון או ידע רב בתחום הסייבר. קיבלתי הזדמנות מדהימה ללמוד, ועד היום, שנה וחצי אחרי, אני לומדת המון.

השכלה / שירות צבאי: בוגרת תואר ראשון דו-חוגי במדעי המחשב וערבית באוניברסיטה העברית. בשירות הצבאי שלי שירתתי כמדריכה בחיל המודיעין.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התחלתי את הלימודים בכלל בחוג לפיזיקה, ואחרי שנה החלטתי שאני רוצה לשנות תחום. היה לי ניסיון מאוד מינימלי עם התחום (למדתי קצת מחשבים בתיכון, אבל לא עשיתי בזה בגרות), אבל הוא הספיק בשביל לדעת שזה משהו שאני יכולה ליהנות ממנו. החלטתי לנסות ועברתי למדעי המחשב.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

כן, אני חושבת שיש אפליה שקיימת בחברה שבה אנו חיים באופן כללי. יש מיעוט של נשים בתעשייה וזה לא קורה במקרה. אני מאמינה שזה מתחיל כבר בילדות, כשיש לילדה בעיה עם המחשב ומישהו אומר לה שתבקש מאבא שלה לעזור לה (למה לא מאמא?) או כשהורים שולחים ילדות לחוג בלט וילדים לחוגי כדורגל ומחשבים. זה לא אומר שאין מקרים של אפליה ישירה יותר, וזה לא אומר שחברות היי-טק לא יכולות לפעול כדי לשנות את המצב, אבל נראה לי שחלק משמעותי מהבעיה לא מתחיל בתעשיית ההיי-טק וגם לא בהכרח ייחודי לה.

שווה להזכיר שיש מאמצים לשנות את המצב הזה. בתור סטודנטית הדרכתי בעמותת QueenB, שבמסגרתה סטודנטיות מלמדות ילדות בחטיבת ביניים תכנות במטרה לחשוף אותן לעולם המחשבים ולהגדיל את מספר הבנות והנשים בתחום. היה לי חשוב ללמד אותן, אבל יותר מזה – חשוב לי שהן יידעו שהן יכולות להגיע לתחום הזה אם הן ירצו, ושהן לא יחשבו, במודע או לא במודע, שזה לא בשבילן כי הן בנות. אני מאמינה שמסגרות כאלה יכולות לעזור בזה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא נתקלתי אישית, לשמחתי. ובאופן כללי בחברה שבה אני עובדת מחפשים ורוצים מאוד לגייס נשים נוספות.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    מחשבים זה אחד השטחים שבו יש פוטנציאל גבוהה לשוויוניות לכל המגדרים והמגזרים

אירועים קרובים