הכוח הנשי: מיקרוסופט וארגון יזמיות בחרו לקדם 14 סטארט-אפים ישראליים של נשים

המיזמים שנבחרו מבוססים על Deep Tech ומציעים את הפתרונות שלהם לחברות ענק ברחבי העולם ● מיקרוסופט: "אנו שואפים לסייע בהשפעה מיטיבה של טכנולוגיה על העולם, תוך כדי עידוד של יזמות נשית, במיוחד בתחומים הטכנולוגים"

ברוכות הבאות לאקסלרטור של מיקרוסופט למען סטארט-אפים, בשיתוף ארגון יזמיות. מימין למעלה ובכיון השעון: הילה אוביל-ברנר - מייסדת ארגון יזמיות, אושרת בן-משה - ג'ינג'ר, אנסטסיה לוגביננקו - נאו-טק, תמר שפירא - SenseIT. צילום: יח"צ

האקסלרטור של מיקרוסופט למען סטארט-אפים בשיתוף ארגון יזמיות – הקהילה המובילה ליזמיות ישראליות, יצא לדרך עם 14 סטארט-אפים שנבחרו מתוך כ-150 לקחת חלק במסלול הייחודי. במסגרת התוכנית, היזמיות מקבלות ליווי אישי של מנטורים בעלי ידע וניסיון בעולם היזמות וההיי-טק. כמו כן, הן עוברות סדנאות מקצועיות ומעמיקות, אשר מועברות על ידי אנשי מקצוע ויזמים מהשורה הראשונה, ומהן ילמדו וישאבו השראה ותובנות לגבי התנהלותן ודרכן.

בתכנית האקסלרטור שמים דגש על קידום המוצר והצגת היזמיות למנטורים ובעלי תפקידים במיקרוסופט, שיאפשרו להן חשיפה ושיתוף פעולה עם לקוחות מיקרוסופט.

רז בכר, מנהל פעילות הסטארט-אפים של מיקרוסופט בישראל, מסביר: "אנו שואפים להיות שותפים של מיזמים בעלי השפעה מיטיבה על העולם, ומקדמים את כניסתם של עוד נשים לעולם היזמות והטכנולוגיה. כשאנחנו מדברים עם סטארט-אפים, הם אומרים לנו שהדבר החשוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות למענם הוא לעזור להם לגייס לקוחות, והם בוחרים בנו בגלל היכולת שלנו לסייע על ידי חיבור ללקוחות אנטרפרייז, ומציעים להם ערוץ הפצה גלובלי כדי להאיץ את צמיחתם. לאחר מיון של עשרות מיזמים המובלים על ידי נשים נבחרו 14 יזמיות, שנמצאות בשלב שבו ניתן למנף את התמיכה של מיקרוסופט, ובנוסף ללמוד זו מזו. היום יותר מתמיד, סטארט-אפים, יזמיות ויזמים צריכים את המעטפת שתעזור להם להתמודד עם אי הוודאות שעומדת בפניהם".

קהילת יזמיות הנה הקהילה הראשונה והמובילה עבור נשים ישראליות בתחום היזמות הטכנולוגית, המונה יותר מ-5,000 חברות – קהילה המאפשרת מרחב של למידה, תמיכה ועזרה הדדית בין נשים יוזמות. מדובר בפעם הראשונה שבה חברה כמו מיקרוסופט נכנסת בצורה אינטגרטיבית לקהילה ומסיעת לה לייצר תוכנית אקסקלוסיבית לחברות הקהילה שלה. חזון הקהילה הוא להגדיל באופן דרמטי את הנוכחות של נשים יזמיות בענף ההיי-טק והביוטק בשנים הקרובות.

האקסלרטור מתקיים באופן וירטואלי על פלטפורמת Teams של מיקרוסופט במשך 10 שבועות. בין המומחיות והמנחות אשר לוקחות חלק בתוכנית: יסמין לוקץ' – יזמית חברתית, אשת עסקים, משקיעת הון סיכון ומייסדת עמותת אייקון, המשתתפת בתוכנית הכרישים; מיכל צור – יזמת מובילה מקלטורה; רוני רוס – יזמת סדרתית מובילה; ומיכל וולקין – מנכ"לית ליר ישראל.

בין הסטארט-אפים הנבחרים: ריפרייזר (Rephraser), המציע כלי שמסייע לאנשים לכתוב באנגלית. מיקרוסופט מסייעת ליזמת רונית צימר על ידי חיבורה לאנשים הרלוונטיים בחברה שעוסקים בעיבוד שפה טבעית ויכולים לייצר שיתוף פעולה עם עם צוותי המוצר בקבוצת כלי הפרודוקטיביות של מיקרוסופט.

הסטארט-אפ נאו-טק (NowTecc) של אנסטסיה לוגביננקו מתחום השיווק מציע פלטפורמה מבוססת AI, המספקת למשווקים תובנות ואנליזת חיזוי לגבי התוכן היצירתי והאסטרטגיה שלהם. במסגרת האקסלרטור מייצרים עבור לוגביננקו שיתוף פעולה במיקרוסופט, שיכול לתת לה פרספקטיבה לגבי המיקודים של מיקרוסופט בתחום זה.

גם הסטארט-אפ טונגו (Tongo) של טל פרנס נבחר כבעל פוטנציאל גבוה ל-POC עם מיקרוסופט, שכן קבוצת הבריאות במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח אחראית על פיתוחים משמעותיים בחברה. מיליונים ברחבי העולם סובלים מהפרעות נוירולוגיות ויש להם שליטה מוגבלת על הידיים. טונגו מאפשרת למשתמשים לשלוט במכשירים דיגיטליים באמצעות הלשון.

SenseIT של תמר שפירא, גם הוא בעל פוטנציאל גבוה ל-POC, ומציע פלטפורמת בדיקות אוטומטית וללא קוד לבדיקה פונקציונלית של נגישות לאינטרנט, שמהווה תחליף לתהליך בדיקה ידני, המשמש כיום ארגונים.

סטארט-אפים נוספים שנבחרו הם אי-לומינה (eLoomina) של נוגה פרי, המספק לתאגידים תובנות להפחתת התנהגות לא טובה של עובדים וסיכונים פנימיים באמצעות אלגוריתמים התנהגותיים ו-AI; אימרג' (Emerj) של חדווה קליינהנדלר מסייע לעובדים לצמוח מקצועית ומסייע לארגונים להגביר את שביעות הרצון, המעורבות והפרודוקטיביות של העובדים – באמצעות שיתוף ידע בין עמיתים; נמודטה (Nemodata) של בת-חן הרשקוביץ בן סימון מביא מושגי רפואה מדויקת לתעשיית התחבורה בעזרת AI, ומוביל להפחתת עלויות התחזוקה והדלק, מניעת קלקולים והפחתת פליטות גזי חממה; Suridata.ai של לי קפון המאפשרת לארגונים לעמוד בתקנות הפרטיות (כגון GDPR, CCPA); סנסאי נטוורקס (Sensai Networks) של חנני סעיד, המפתחת כלי ניטור המשתמש במודלים של למידת מכונה כדי לזהות/לחזות חריגות של רשתות ושירותים בזמן אמת, להתחקות אחר השורש ולהציע אמצעי תיקון; קליק (Clique) של ניצן גל היא פלטפורמה מקוונת, המעשירה את מנהיגי הקהילות בכלים לבניית מערכות יחסים וניהול כדי להגדיל את רמת יצירת הערך וההצלחה העסקית; Faster Than Light של אליסה שבינסקי מאפשר את הדרך המהירה ביותר לבדיקת קוד לבעיות אבטחה ואיכות; ג'ינג'ר (GINGER) של אושרת בן-משה היא פלטפורמה דיגיטלית חדשנית לפתרונות ביטוח וניהול נסיעות עסקיות לחברות היי-טק; לאגון (Lagoon) של היא פלטפורמת DaaS, המקצרת את הזמן מקניית הדטה ועד לתובנות – כלי ניתוח לפי דרישה; פרדיקטה מד (Predicta Med) של שלומית שטיינברג-קוך רותמת את כוחה של בינה מלאכותית לסילוק הנטל ממטופלים על ידי מתן פתרון תומך החלטות לגילוי מוקדם ולבחירת הטיפול שיעזור לייעל את תהליך הטיפול במחלות.

הילה אוביל-ברנר, מייסדת ארגון יזמיות, מסרה: "אני מתרגשת וגאה על התוכנית המצוינת הזאת, המעודדת נשים יזמיות בעולם הטכנולוגיה, ולשמחתנו מיקרוסופט שותפה לאג'נדה זו ויצרה איתנו תוכנית מיוחדת, מאתגרת וייחודית. הנשים שנבחרו מצוינות ומובילות וכן המרצות והמנטוריות מעוררות השראה. כבר עשר שנים שאנו ביזמיות מייצרים הזדמנויות עבור נשים כדי לעזור להן להתקדם, אך זו ללא ספק תוכנית חדשנית ובעלת משקל רב בשל השותפות המיוחדת עם מיקרוסופט ופוטנציאל שיתוף הפעולה עבור המשתתפות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל שלומי

    מיזם מרשים וחשוב. כל הכבוד ובבצלחה לעוסקים בדבר! אשמח לסייע

אירועים קרובים