מהו "האקס פקטור של ה-IT?"

ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, לוקחת אתה ממשבר הקורונה תובנות בשלושה תחומים: הטכנולוגיה, ההון האנושי ואותו "אקס פקטור" ● במה מדובר, ואיך זה בא לידי ביטוי ברשות?

ליאורה בן אפרים, המנהלת הפורשת של שע"מ והמנמ"רית הנכנסת של מכבי שירותי בריאות. צילום: מקס מורן

"הקורונה תפסה אותי בבוסטון, שם היינו קבוצה של מנהלים בקורס ב-MIT. חזרנו לארץ, כי גם בבוסטון פרצה הקורונה, היישר לבידוד של שבועיים", סיפרה ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים. "האתגר המידי היה איך מתארגנים לאפשר ל-500 עובדים, כולל אלה שבבידוד, להמשיך לעבוד, מאחר שרשות המסים מוגדרת כשירות חיוני למדינה".

בן אפרים דיברה בכנס הווירטואלי על המשכיות עסקית, שנערך באחרונה על ידי אנשים ומחשבים. בכנס השתתפו מנמ"רים ממגזרים שונים ומנהלי חברות IT שעובדים עם השוק הארגוני.

לדבריה, "הקורונה הוכיחה להנהלות ולרבים אחרים את החשיבות של תפקיד ה-IT. המנמ"ר עבר מהספסל האחורי לקדמת הרכב, ליד הנהג".

תובנות מהמשבר

בן אפרים לוקחת אתה ממשבר הקקורונה תובנות בשלושה תחומים: הטכנולוגיה, ההון האנושי ומה שהיא מכנה "האקס פקטור של ה-IT".

באשר לטכנולוגיה, הכוונה היא לכלים הדרושים כדי שהעובדים יוכלו להמשיך לשרת את לקחות הארגון, ובמקרה הזה רשות המסים את האזרחים, מהבית.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

בנוגע לעובדים, "הגורם שתמיד חשוב, שבלעדיו שום דבר לא יכול לקרות", ציינה בן אפרים, פורום הערכת המצב לקורונה שהרשות הקימה עם תחילת המשבר דאג קודם כל לבריאותם. בנוסף, ברשות דאגו למצוא דרכים מחשוביות כדי לנהל את העובדים שמבצעים את משימותיהם מהבית, ווודא שהם עושים זאת על הצד הטוב ביותר. כלומר, לוודא שהעבודה והפיקוח עליה זורמים בשלט רחוק.

"העבודה מהבית פתחה בפנינו עולם חדש", אמרה. "הדברים מתבצעים ביעילות, ויותר מכל מרגש היה לראות את המסירות ואת ההתגייסות של העובדים. הם שמו את המחלוקות בצד והתגייסו למען אותה המטרה. זה דבר חשוב שנצטרך לקחת אותו אתנו הלאה, כי לכל קורונה יש מוצאי קורונה".

בן אפרים ציינה כי "המציאות שכפתה עלינו הקורונה הוכיחה שיש את מה שאני קוראת לו 'האקס פקטור של ה-IT – הדיגיטציה. במשבר הזה קיבלנו הוכחה שהדיגיטציה היא כורח חיים, אין משהו אחר". לדבריה, "זה השליך על תהליכי ביצוע הפרויקטים אצלנו. בשגרה, אנחנו רגילים שפרויקטים נעשים בתהליכים די ארוכים, כאשר השאיפה היא למצוינות מלאה ללא סיכונים. בזמן המשבר למדנו שלפעמים אין ברירה, צריך לקחת סיכונים ולצאת לדרך, גם כשהמערכת היא לא 100%, לא פיקס. אז משפרים תוך כדי תנועה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנכלית

    מדהים. מנהלת דגולה אנושית ורהוטה. מסרים המשלבים מקצועיות ואנושיות

  2. רמי תמיר

    כתבה מעניינת מאוד, רוצה להגיד כל הכבוד לעובדי שע"ם ולעומדת ברשותו על ההרתמות למען מטרה נעלה וזה לטובת אזרחי מדינת ישראל.

אירועים קרובים