"הקורונה הכניסה את הארגונים למאה ה-21"

אם מלחמת העולם הראשונה סימלה את סוף המאה ה-19, הקורונה עשתה זאת למאה ה-20, טוען רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר במיקרופוקוס ומנכ"ל הסניף הישראלי שלה ● הוא מספר על ההיערכות העבודה של החברה בזמן המשבר וחולק את התחזית שלו לגבי העתיד הקרוב של עולם ההיי-טק

רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר במיקרופוקוס ומנכ"ל הסניף הישראלי שלה. צילום: ניב קנטור

"במובנים רבים, מלחמת העולם הראשונה היוותה את סיומה של המאה ה-19 וסימלה את הכניסה של העולם למאה ה-20. באופן דומה, מגיפת הקורונה מחוללת שינויים משמעותיים, המאפשרים את המעבר למאה החדשה, באופן מתוקשב ומתוקשר", כך אמר רפי מרגליות, סגן נשיא בכיר במיקרופוקוס העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה.

לדבריו, "לקוחות, שותפים, אנליסטים – כולם באותה סיטואציה. הקורונה הביאה לכך שהעניינים הפכו לפשוטים ואפקטיביים. משבר הקורונה הביא לשינויים משמעותיים: ילדים מתפעלים מערכות למידה מרחוק, הורים קונים ברשת ומתפעלים זום. אני מעריך שעם סיום המשבר, ניסע פחות ונטוס פחות, אבל היעילות לא בהכרח תרד".

מרגליות דיבר במפגש הרביעי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה והחזרה לשגרה, שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. הוא ציין שיש למיקרופוקוס 40 אלף לקוחות ארגוניים והיא מונה 15 אלף עובדים. "התחלתי את דרכי במרקורי, סטארט-אפ ישראלי, ב-1998, ולא תכננתי שאמצא את עצמי באותו המקום בחלוף יותר משני עשורים", ציין. ב-2005 מרקורי נרכשה על ידי HP תמורת 4.5 מיליארד דולר וקצת יותר מעשור לאחר מכן, ב-2016, מכרה HPE את חטיבת התוכנה שלה, שהתבססה על קניית מרקורי, למיקרופוקוס תמורת 8.8 מיליארד דולר.

"החטיבה שאותה אני מוביל, ניהול דילוור יישומים (Application Delivery Management), עוסקת בתחום ה-DevOps לארגוני אנטרפרייז ומניבה מכירות שנתיות בהיקף של כמיליארד דולר", ציין מרגליות. "חטיבות נוספות בחברה מספקות פתרונות לתפעול ולניהול דטה סנטרים, מוצרי אבטחת מידע, ניהול סיכונים וממשל IT, חיזוי מבוסס ניתוח, הכולל את ורטיקה, ומוצרים שקשורים לקובול ולמיינפריים". לדבריו, "חמש חטיבות המוצרים הללו עובדות גלובלית. רוב החטיבה שבראשותי נמצאת בישראל".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

הוא חלק את תובנותיו מהתנהלות ארגונים במשבר הקורונה: "ראינו הבדל עצום בין ארגונים מהמגזר הפיננסי, שמהווים מחצית מהלקוחות שלנו – שם העסקים נמשכו, על אף שהבנקים העבירו את העובדים לעבודה מהבית, ללקוחות ממגזרים אחרים. סייענו ללקוחות שהעבירו את העובדים שלהם לעבודה מהבית עם פתרונות של בדיקות עומסים, כדי לבדוק שאותם עובדים מקבלים גישה טובה ומאובטחת לרשת הארגונית. סייענו לכלל הלקוחות בהתאמת פתרונות אבטחת מידע, לדוגמה אותנטיקציה מהבית וגישה מאובטחת".

"לקוחות ממגזרים אחרים", הוסיף מרגליות, "נאלצו לעבוד באופן חלקי או לא לעבוד כמעט כלל. להרץ, לקוח גדול שלנו מענף השכרת הרכב, 'נולד' אתגר חדש בשל המשבר: איפה למצוא חניות למכוניות שאינן מושכרות. ניסינו לעזור ולתמוך בארגונים השונים בשל המשבר – ופחות למכור להם תוכנה".

מה עם מיקרופוקוס עצמה?

מרגליות ציין כי גם מיקרופוקוס עברה לעבודה מהבית, "מה שהפך אותה להרבה יותר יעילה. פתאום, כל ישיבות ההנהלה נערכו בווידיאו, כולם רואים את כולם, אין יותר שיחות צדדיות, לא מתקשקשים על הכיסאות ועל המזגן. הפגישות הפכו לממוקדות וליעילות יותר. באתר החברה ביהוד יש 600 עובדים, שכולם עובדים מהבית, תומכים בלקוחות, בונים ומפתחים פרויקטים".

"צוות משאבי האנוש בחברה הפך לחוד החנית", הוסיף. "נוצרה תקשורת עם העובדים, שבמובנים מסוימים היא הרבה אינטימית: כל אחד רואה את הבית של העובד שאיתו הוא משוחח בווידיאו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עלינא

    אין ספק שכולנו חייבים לעבור לתקשורת חדשה כולל אנשי הגיל שלישי. המפתיע ,שבישראל ,ניהול הסיוע לאנשי העסקים הקטנים במיוחד, עדיין לא יעיל מספיק. על המדינה ללמוד ולאמץ את היכולות של החברות שפועלות בה ומצליחות להסתגל למצב הגלובלי החדש.

אירועים קרובים