נשארים בבית: עובדי ענקיות טק רבות לא יגיעו למשרד עד סוף השנה

גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אמזון וחברות נוספות משאירות בינתיים את העובדים בבתיהם, והודיעו כי לא יפתחו את המשרדים שלהן בארצות הברית בקרוב

צריך לזכור שגם עובד.ת מהבית הוא.היא עובד.ת.

חלק ניכר מהעובדים ברבות מענקיות הטק בארצות הברית לא יגיעו למשרדים שלהן עד סוף השנה. בין אותן חברות נמצאות גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אמזון ואחרות. זאת, על אף שהמשק ברבות ממדינות ארצות הברית מתחיל להיפתח בימים אלה.

גוגל הודיעה ​​לעובדים שלה כי ככל הנראה הם יישארו לעבוד מהבית למשך שארית השנה, עקב המשך ההשפעות של מגיפת הקורונה.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ומנכ"ל החברה האם אלפבית, הודיע לעובדים על לוח הזמנים המעודכן במהלך ישיבת החברה ביום ה' האחרון. עובדים שצריכים לחזור למשרד יחלו לעשות זאת ביוני או ביולי, עם אמצעי בטיחות בריאותיים "משופרים, וחוויה משרדית שמוגדרת מחדש", אך ככל הנראה רוב העובדים ימשיכו לעבוד מרחוק עד סוף שנת 2020, אישרה גוגל.

הנחיות ספציפיות לעובדים ישתנו בהתאם למקום עבודתם, תוך מילוי ההוראות של עיריות ומועצות מקומיות. עוד ציינה גוגל כי היא תמשיך לפעול בהתאם להנחיות של ארגון הבריאות העולמי, המרכזים לבקרת מחלות בארה"ב ורשויות בריאות אחרות. בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, כי פיצ'אי אמר אז לעובדים במייל כי כמה משרדים יתחילו להיפתח כבר ביוני, וכי כל החזרות יהיו "מפוזרות ומצומצמות".

ב-10 במרץ, גוגל הייתה בין החברות הגדולות הראשונות בארצות הברית שיעצה לעובדיה בצפון אמריקה לעבוד מהבית, אם תפקידיהם מאפשרים זאת. כמה ימים לאחר מכן הנחתה יבמ באופן גורף את כל עובדיה בעולם לעבוד מהבית. כך גם מיקרוסופט, שלפי דיווחים צפויה להמשיך במדיניות זו עד אוקטובר הקרוב – בכל הנוגע לעובדים במטה החברה בסיאטל. חברה נוספת מאותה העיר, אמזון, מסרה בשבוע שעבר כי היא מאפשרת לעובדי התאגיד לעבוד מהבית לפחות עד סוף אוקטובר. לעומת זאת, רוב העובדים במחסני החברה נדרשים להגיע אליהם פיזית – מהלך שאף הגיע לערכאות בצרפת.

פייסבוק תתחיל לפתוח את המשרדים רק ב-6 ביולי

פייסבוק הודיעה בשבוע שעבר כי היא מתכוונת להתחיל לפתוח את מרבית משרדיה ב-6 ביולי, יום ב' שאחרי סוף השבוע של חגיגת העצמאות למדינה. היא הוסיפה, כי לעובדים שיכולים לעבוד מרחוק תהיה אפשרות לעשות זאת עד סוף השנה. זאת, בהמשך להודעה שלפיה העובדים יעבדו מהבית לפחות עד סוף מאי.

מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, כתב בפוסט בחודש שעבר, כי "מרבית עובדי פייסבוק הם בני מזל, שהם מסוגלים לעבוד באופן פרודוקטיבי מהבית… אני מקווה שהצעד הזה יסייע למניעת התפשטות הנגיף".

יותר מ-95% מהעובדים במשרה מלאה של ענקית המדיה החברתית עובדים מהבית, אמר דייב ווהנר, סמנכ"ל הכספים של פייסבוק לעיתונאים בשבוע שעבר. הוא הוסיף, כי הבטיחות היא "העדיפות מספר 1 עבור אותם עובדים חיוניים, שצריכים להיכנס למרכזי הנתונים שלנו ולמתקנים אחרים".

לפייסבוק יש 48 אלף עובדים במשרה מלאה, 3,300 מהם נוספו ברבעון האחרון. החברה מתכננת לגייס השנה 10,000 עובדים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים