איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: סרוויס-ווייז

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: עינת צור שיין, מנכ"לית משותפת בחברת סרוויס-ווייז

עינת צור-שיין, מנכ"לית משותפת, סרוויס-ווייז. צילום: ויקי מוצפי, צילום אמנותי

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

מאמצע מרס נכנסנו לשגרה של עבודה חלקית מהבית, ומיד לפני חג הפסח הבנו שאנחנו כבר מאורגנים לעבוד כך בצורה מלאה, עם כלל העובדים בארגון, ולכן סגרנו פיזית את המשרדים. הפעילות העסקית נשארה רציפה ואף הואצה מול חלק מלקוחותינו.

אנו ממשיכים לספק את הפתרונות והשירות בעבודה מהבית. עד לפני "תקופת הקורונה" היו לנו לקוחות שביקשו שהעובדים שלנו יהיו נוכחים במשרדים שלהם 5 ימים בשבוע. הקורונה ביטלה את הרלוונטיות של אילוץ הנוכחות בבת אחת. הלקוחות וגם אנחנו רואים שזה עובד בצורה טובה מאוד. ניהול הזמן הופך להיות מתוכנן יותר, ולפיכך גם יותר אפקטיבי.

השותף שלי (בנצי ברנדס) ואני סומכים מאוד על העובדים ויודעים שהם עושים את עבודתם נאמנה גם מהבית.

בוודאי שלעבודה במשרד ולפגישות פנים אל פנים יש ערך מוסף רב, מקצועי ותרבותי – פוגשים אנשים ומנהלים שיח מקצועי וגם שיחות חולין. עם זאת, התחדדה התובנה (שהייתה קיימת גם קודם, רק שהיא יושמה הרבה פחות), שאפשר לנהל את העבודה השוטפת בערוצי תקשורת וירטואליים. אנחנו כבר בשבוע השישי של עבודה מהבית ואנחנו חיים ובועטים.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

לכלל העובדים יש מחשבים ניידים או נייחים בבתים. העובדים עצמם נרתמו להכין עמדות עבודה ביתיות. אנחנו מקפידים לקיים שיחות טלפוניות, כמו גם שיחות וידיאו, הן אחד על אחד והן בקבוצה. הווידיאו מעניק תחושה נעימה יותר ומשמר אינטימיות וקשר חיוניים.

עד כה עשינו כמה מפגשים של כלל עובדי החברה בשיחת זום, ואני חייבת לומר, כי הרגעים שבהם כולם נכנסים לחדר הווירטואלי ופתאום "פוגשים" את הקולגות שלהם, אלה רגעים מרגשים, בלי טיפה של ציניות.

באחת השיחות של כלל החברה, לאחר שסיימנו לדבר על הפעילות העסקית, מרבית העובדים נשארו על השיחה, מתוך בחירה, להתרועעות ומסיבות חברתיות גרידא. זה היה תענוג לראות את האינטראקציה החברתית, שעליה לא ויתרו, למרות המצב.

לפני שנכנסנו לסגר תוכנן לנו מפגש רבעוני, שבו אנו סוקרים את הפעילות העסקית של החברה. הפעם החלטנו, דווקא בשל המצב, להוסיף מרצה אורח, ובחרנו ברוני פורת, מנצח תזמורת מפורסם, שמעביר גם סדנאות על הקשר בין ניהול וניצוח. פורת נתן לנו הרצאה מרתקת בת שעה, שמנותקת מהתוכן המקצועי שלנו וכל כולה נועדה לפתוח את הראש לחשיבה אחרת ולנושאים עמוקים אחרים, בעלי ערך מוסף.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

כל נסיעות העבודה כמובן בוטלו לאור המצב.

אנו מוצאים את עצמנו תומכים בלקוחות חו"ל גם בשעות פחות סטנדרטיות לישראל, בהתאם לשעות המקומיות שלהם ובכלל זה ארה"ב, דרום אמריקה, אסיה ועוד.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

לטעמי מומלץ מאד לשמור על קשר רציף עם הלקוחות, העובדים והשותפים, הן טלפונית והן בשיחות וידאו, ככל שניתן. במקביל כדאי לייצר מפגשים של כלל הארגון באמצעי וירטואלי כזה או אחר. חשוב (תמיד) לחשוב כמה צעדים קדימה ובשל המציאות שהיא כל כך דינאמית לקחת בחשבון את כלל האפשרויות הצפויות ולהיערך לפיהן.

חשוב לשקף לעובדים וללקוחות שהדברים בשליטה ושאנחנו ערוכים לכל אפשרות.

טיפ לארגונים שיש בהם סיילספורס – מהות העסק שלנו היא פיתוח פתרונות על פלטפורמת סיילספורס, ולפיכך אנחנו משתמשים בפלטפורמה כמערכת ארגונית תפעולית ברמה השוטפת והיומיומית. בהתאם לכך, אנחנו מתאימים מדי כמה ימים את דף הכניסה למערכת, תוך שינוי התכנים בהתאמה אקטואלית, כמו: טיפים לעבודה יעילה מהבית בתחילת המשבר, בהמשך, לקראת פסח העלינו קישורים מתכונים לפסח ולקראת יום השואה סיפקנו לינקים לכל מיני פעילויות וירטואליות שקשורות לנושא.

והכי חשוב – לא לשקוט על השמרים!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים