סוף עידן בעמק הסיליקון: אריק שמידט עוזב סופית את אלפאבית-גוגל

19 שנים לאחר שמונה למנכ"ל גוגל על ידי מקימיה, עזב אריק שמידט סופית את ענקית האינטרנט, לאחר שפרש בפברואר גם מתפקידו האחרון כיועץ הטכני של החברה ● שמידט היה דמות מפתח בצמיחה המטאורית של גוגל מסטארט אפ קטן עם מנוע חיפוש לאחת מהחברות הגדולות בעולם

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית. צילום: קובי קנטור ז"ל

סוף עידן בעמק הסיליקון: 19 שנים לאחר שמונה למנכ"ל גוגל על ידי מקימיה, עזב אריק שמידט סופית את ענקית האינטרנט, לאחר שפרש בפברואר גם מתפקידו האחרון כיועץ הטכני של החברה, לפי דיווח שפורסם ב-CNET. על פי הדיווח, שמידט עדיין מחזיק ב-4.1 מיליון מניות של אלפאבית, ששוויין עומד על כ-5.6 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות ביצעה גוגל שינויים מבניים מסיביים, הגדול שבהם היה הקמת החברה האם אלפאבית ב-2015, ומתחתיה גוגל וחברות נוספות, כגון וויימו.

מאוחר יותר הודיעה החברה גם, כי מייסדיה, לארי פייג' וסרגיי ברין, לא יכהנו עוד כמנכ"ל וכנשיא, והוחלפו על ידי סונדאר פיצ'אי, המכהן כמנכ"ל אלפאבית.

שמידט, שהגיע לגוגל בשנת 2001 מנובל, היה דמות מפתח בצמיחה המטאורית של גוגל מסטארט אפ קטן עם מנוע חיפוש לאחת מהחברות הגדולות בעולם, החולשת היום בנתחי שוק נכבדים בתחומים רבים, בהם, חוץ מחיפוש – שירותים כמו דואר, מחשוב ענן, מפות, סמארטפונים ועוד. הוא הוביל את גוגל גם במהלך הנפקתה לבורסה ב-2004.

ב-2011 עזב שמידט את תפקיד המנכ"ל ועבר לכהן כיו"ר. ב-2017 הודיעה החברה כי הוא עוזב את תפקיד היו"ר וישמש כיועץ מיוחד בתחומי המדע והטכנולוגיה. כעת, כאמור, עזב שמידט גם את תפקידו זה.

שמידט מונה ב-2017 ליו"ר מועצת החדשנות של הממשלה, שהמליצה לפנטגון על טכנולוגיות מבטיחות חדשות שעשויות להיות להן יישומים צבאיים. בנוסף, הוא מכהן כיו"ר ועדת הביטחון הלאומי בנושא בינה מלאכותית, המייעצת לקונגרס בנושאי בינה מלאכותית למטרות הגנה.

באחרונה הודיע אנדרו קומו, מושל מדינת ניו יורק, כי שמידט יתרום מניסיונו הרב לשיקום המדינה מנזקי מגיפת הקורונה ויכהן כיו"ר ועדה שהוקמה לצורך עדכון התשתיות הטכנולוגיות והפרקטיקות הנהוגות במדינה – במהלך המגיפה ולאחריה, ותתמקד בטכנולוגיות שמאפשרות טלה-רפואה, לימוד מרחוק ואינטרנט רחב פס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים