עבודה מרחוק: "מגפת הקורונה רק האיצה את השינוי"

"ההתעניינות בעבודה מרחוק החלה עוד לפני משבר הקורונה, והמגפה האיצה את השינויים שכבר קרו בעולם", אמר יקי זכאי, מנהל צוות ארכיטקטים ב-AWS ישראל

יקי זכאי, מנהל צוות ארכיטקטים ב-AWS ישראל. צילום: אורי אלון

"היכולת לאפשר לעובדים לעבוד מרחוק היא נושא חם בשבועות האחרונים, אבל ההתעניינות בתחום החלה עוד לפני משבר הקורונה. שוק העבודה נעשה יותר נייד, כשהעובדים עובדים מרחוק ובדרכים, ויש שיתופי פעולה חוצי זמן וארגונים. חברות רוצות לאפשר לעובדים לעבוד מכל מקום ובצורה מאובטחת. מה שעשתה המגיפה הוא להאיץ שינויים שכבר קרו בעולם, כי עסקים מחפשים איך לשמר המשכיות עסקית תוך כדי עבודה מרחוק בכלל ומהבית בפרט", כך אמר יקי זכאי, מנהל צוות ארכיטקטים ב-AWS ישראל.

זכאי דיבר במפגש הרביעי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

לדברי זכאי, "בחלק מהארגונים יש תוכניות לעבודה מרחוק כחלק מתוכנית ההתאוששות מאסון. אבל השינוי, בדגש על המעבר המידי, יצר לחץ אדיר: לספק למשתמשים כלים להתחבר למערכות הארגוניות בצורה מאובטחת וקלה בזמן קצר ביותר. זה גם יצר שינוי באופן שבו העובדים מתקשרים איש עם רעהו".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

השירותים של AWS בתחום

"אנחנו מספקים מגוון פתרונות לתחום על תשתית הענן שלנו וכך מאפשרים לעבוד מרחוק, עם שירותי דסקטופ כשירות (DaaS – Desktop as a Service), פתרונות לשיתוף קבצים, שיחות וידיאו, קול וצ'ט, פתרונות להפקת דו"חות וקבלת תובנות, מתן יכולת לנציגי שירות הלקוחות לעבוד מהבית ומגוון שירותי רשת להבטחת החיבור המאובטח. האבטחה היא בדמנו, ותשתיות הליבה שלנו תוכננו ונבנו עבור הדרישות המחמירות שלנו, עם שליטה על הנתונים, הצפנה שלהם לפי הצורך ויכולת להוסיף מענה לעשרות אלפי עובדים. כך, אנחנו מעניקים לעובדי הארגונים גישה לאפליקציות הקריטיות בלי לשלוח להם מחשבים, עם יכולת לשלוט במידע הרגיש שלא יזלוג החוצה", אמר זכאי.

הוא סיים את דבריו בהציגו שלושה שירותים שמציעה AWS: "האחד, Amazon Workspaces, מאפשר למגוון רחב של מכשירים – טאבלטים, מכשירי Windows, מחשבי Mac וסמארטפונים – להתחבר לדסקטופ ייעודי, עם סביבת העבודה של העובדים. השני, AppStream 2.0, מאפשר הנגשת האפליקציות לטובת העבודה. כך יורדת עלות הניהול של הדסקטופים והם נפרסים כחלק מהרשת הפרטית של הארגון באמזון. זה מאפשר שליטה מלאה על הגישה של המשתמשים למשאבי הארגון. כמו כן, אנחנו מספקים שירות מנוהל לחיבור מאובטח מרחוק לעובדים עם גישה ל-VPN – בקנה מידה רחב. זאת, תוך מניעת פגיעה בביצועים, בשל ריבוי משתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים