תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » כיצד תיראה הניידות העירונית אחרי הקורונה ואיך זה קשור לבלוקצ'יין?
תפתחות משמעותית בעולם הרכבים האוטונומיים. אילוסטרציה: BigStock

כיצד תיראה הניידות העירונית אחרי הקורונה ואיך זה קשור לבלוקצ'יין?

לקראת תערוכת SMART CITY שמתוכננת לנובמבר הקרוב, התקיים וובינר מעניין, ששודר מסין, שעסק בשאלה מה ההשפעה של עידן הפוסט קורונה על הניידות העירונית ● המסר המשותף שעלה בו: תחום הניידות מתקדם ומפתח תגובות יצירתיות ומהירות כדי לענות על צרכים חדשים

מאת 10 במאי 2020, 16:23 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

תחום התחבורה החכמה עולה שוב לכותרות אחרי עידן הקורונה. מתכנני ערים ויועצים לתחום הערים החכמות יצטרכו לרענן מחדש את התוכניות האסטרטגיות שלהם, לתעדף כל מה שקשור לניהול חכם של תשתיות תחבורה ולהביא את זה לידי ביצוע לדרגים הכי בכירי

החזרה לשגרה בתקופת הפוסט קורונה, בינתיים, מחזירה מהר מאוד לסדר היום את ההתמודדות עם כל הנושאים של ניידות ארגונית בעידן האורבני המודרני. לפני פרוץ הקורונה, מדענים ומהנדסים עמלו על פיתוח טכנולוגיות ניידות חדשות. הנחת היסוד היא, שכל תפיסת העולם של נהיגה ושימוש ברכב תשתנה, ובטווח הרחוק מדברים על רכבים אוטונומיים. כל אלו משתלבים בנושא הרחב יותר של ערים חכמות. בעקבות משבר הקורונה, מתפתחת תפיסה רחבה יותר, שאומרת שהתנאי להצלחת פרויקטי רכבים אוטונומיים במרחב העירוני הוא קיומם של תשתיות מתאימות שיוכנו מראש.

עוד לפני הקורונה, הנושא של תחבורה חכמה מהווה אחד הנושאים המרכזיים בתערוכה הבינלאומית SMART CITY שנערכת כל שנה בברצלונה. נכון לעכשיו, מארגני הכנס מתכננים לקיים אותה, ולקראת ההיערכות להכנות לתערוכה הם ארגנו בשבוע שעבר וובינר מעניין, ששודר מסין, שעסק בשאלה מה ההשפעה של עידן הפוסט קורונה על הניידות העירונית. הוובינר עסק בשאלות, כמו: כיצד ערים צריכות להתכונן למציאות שאחרי, ולא פחות חשוב – להיערך טוב יותר למשברים דומים שעלולים לפרוץ בעתיד. ברור לכולם שרכבים ללא נהג יכולים לסייע בתקופות של עוצר וסגר על ערים ולשפר את הנגישות של תושבים.

גיל איילון, מנהל אזור EMEA, מובילאיי. צילום: יח"צ מובילאיי

גיל איילון, מנהל אזור EMEA, מובילאיי. צילום: יח"צ מובילאיי

בוובינר השתתפו כ-100 אנשים מכל העולם, בהם שבעה ישראלים, כשהבכיר שבהם הוא גיל איילון, מנהל אזור EMEA בחברת מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל, והמעסיקה כ-2,000 עובדים, וכן סרג'יו וינציקי, נציג מרכז הירידים FIRA בישראל, המארגנת את התערוכה הבינלאומית של ערים חכמות בברצלונה. המרצים בוובינר היו מומחים מתחום הניידות. הם הדגישו את הצורך להסתגל לחזרה לשגרה ולתכנן את מהלכי העתיד.

בלוקצ'יין ורכבים אוטונומיים

וינסנט וואנג, מנהל החדשנות הראשי של החברה הסינית וונקסיאנג אחזקות, שהיא אחת מספקיות חלקי החילוף לרכב הגדולים בעולם, הציג גישה מעניינת, הקשורה לניהול תשתיות תחבורתיות, גישה שלא נשמעה עד כה והיא השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין. וואנג הסביר, כי הבלוקצ'יין מאופיין ביכולת להבטיח תהליכים שונים בניהול וטיפול בתהליכים מורכבים, כלומר הוא יחזק את ממד הביטחון שחשוב כל כך בנהיגה עצמית. "בלוקצ'יין יועיל לתחומי יישומים עירוניים קריטיים במיוחד בגלל תכונות ההצפנה היייחודיות שלו בעולם המטבעות, והוא יכול לסייע בעולם הרכבים ללא נהג", אמר וואן. "הערך הגדול ביותר של בלוקצ'יין, במיוחד עם כניסת הנהיגה האוטונומית, הוא יצירת חוויית מעבר עירונית הוליסטית, עם אופטימיזציה מלאה ואולטימטיבית".

הנציג הישראל איילון הדגיש את הרלוונטיות של התחבורה החכמה במרכיב העירוני. הוא דיבר כמה ימים לפני שנודעה עסקת מוביט שנרכשה על ידי מובילאיי, והרמזים היו ברורים, מבלי שהמאזינים כמובן ידעו במה המדובר.

בתחילת דבריו התייחס איילון להיערכות החברה להמשך תפקודיות עסקית בזמן הקורונה, בעיקר בכל מה שקשור לתהליכי המכירה. כל אלו נעשו על ידי עבודה מהבית, כאשר אחד האתגרים היה ניתוח נכון ומדויק של מידע על מיפוי הניידות הדינאמית בתוך העיר, ולהתאים את הפתרונות של החברה למצבים משתנים. "המציאות שהקורונה יצרה דורשת כישורים חדשים, כדי להיות מסוגלים לעבוד בדרך אחרת ולהתאים עצמנו בו זמנית", אמר איילון.

הצורך לתת מענה מידי למצבי קיצון – ממצב של עומסים וניידות בכבישי הערים לכמעט אפס ניידות – מחייב יכולת וכלים שיהיו קיימים בזמן משבר לניתוח דפוסי הניידות, כפי שטען דובר אחר בכנס, איגנסיו באריוס, מחברת הייעוץ Kido Dynamic השוויצרית. הוא הביא דוגמאות ממה שקרה בתחום הניידות בספרד, והמסקנה שלו הייתה, שבמשברים הבאים, חברות שלא תהיה להם היכולת להגיב בשבריר שנייה לשינויים בתכנון התחבורה פשוט לא ישרדו.

דובר אחר של חברת Bu Technology טכנולוגיה הסינית, המתמחה בייצור רובוטים לשימושים שונים, התמקד ביכולת של ה-5G לשפר את תכנון הניידות העירונית. בעזרת טכנולוגיה זו, אמר הדובר, רכבים בלתי מאוישים יכולים לסייע בשיגור ארוחות או תרופות לתושבים שסגורים בבתים, או בחיטוי ובאיסוף פסולת רפואית.

המסר המשותף שעלה מהוובינר המעניין הזה היה, שתחום הניידות מתקדם ומפתח תגובות יצירתיות ומהירות כדי לענות על צרכים חדשים.

שורה תחתונה: תחום התחבורה החכמה, שהיה ברקע לפני עידן הקורונה, עולה שוב לכותרות אחרי עידן הקורונה. מתכנני ערים ויועצים לתחום הערים החכמות יצטרכו לרענן מחדש את התוכניות האסטרטגיות שלהם, לתעדף כל מה שקשור לניהול חכם של תשתיות תחבורה ולהביא את זה לידי ביצוע לדרגים הכי בכירים. בהנחה שהתערוכה הגדולה בעולם לערים חכמות תתקיים בברצלונה בנובמבר הקרוב, אנו צפויים לראות בה חלק מהפתרונות שדובר עליהם בוובינר, במיוחד הפתרונות כחול לבן שלנו.

כיצד תיראה הניידות העירונית אחרי הקורונה ואיך זה קשור לבלוקצ'יין? Reviewed by on . החזרה לשגרה בתקופת הפוסט קורונה, בינתיים, מחזירה מהר מאוד לסדר היום את ההתמודדות עם כל הנושאים של ניידות ארגונית בעידן האורבני המודרני. לפני פרוץ הקורונה, מדעני החזרה לשגרה בתקופת הפוסט קורונה, בינתיים, מחזירה מהר מאוד לסדר היום את ההתמודדות עם כל הנושאים של ניידות ארגונית בעידן האורבני המודרני. לפני פרוץ הקורונה, מדעני Rating: 0

הגיבו