למרות הגדלת הפעילות בתקופת הקורונה: צניחה ברווח של פייפאל

הסגר והריחוק החברתי לא הביאו להגדלת הרווח של ענקית התשלומים אונליין - כי הגידול בהוצאות היה גבוה יותר מזה שנרשם בהכנסות ● עם זאת, ב-1 במאי, מספר העסקאות שבוצעו דרך האתר היה גבוה יותר מכל בלאק פריידיי או סייבר מאנדיי לאורך השנים

דן שולמן, מנכ"ל פייפאל. צילום: כריס קלוג, מתוך ויקיפדיה

פייפאל היא אחת החברות שמשבר הקורונה האיר להן פנים, או לפחות היה מצופה שכך יהיה. בתקופה שבה החנויות הפיזיות במדינות רבות היו סגורות, ובחלקן זה עדיין המצב, הקניות אונליין שגשגו, ואיתן התשלומים עליהן. לכן, הצניחה ברווח הנקי שעליה הודיעה חברת הענק אמש (ד') עם פרסום תוצאות הרבעון הראשון עלולה להביא להרמת גבה.

הסיבה לכך, כמו בהרבה מקרים, היא שסעיף ההוצאות בלט יותר לשלילה על פני סעיף ההכנסות – הן רשמו גידול ניכר יותר. במקרה של רבעון זה, ההוצאות זינקו בכ-17% ל-4.2 מיליארד דולר בעוד שההכנסות עלו ב-11.9% בלבד, ל-4.6 מיליארד. כלומר, פייפאל עדיין מכניסה יותר משהיא מוציאה. בגלל היחס הזה, יחד עם קפיצה של 258% בחבות המס, הרווח הנקי של החברה צנח ב-87.5% ל-84 מיליון דולר והרווח למנייה רשם ירידה דומה – לשבעה סנט. זה השפיע, אם כי פחות, גם על הרווח התפעולי, שפחת ב-23.2% ל-398 מיליון דולר.

לצד התוצאות הרבעוניות, פייפאל שחררה כמה נתונים על הפעילות שלה בחודש אפריל, ובמרכזם עלייה של 17% בפעילות החברה לעומת הנתון באותו החודש אשתקד, עם כ-1.2 מיליארד עסקאות. כמו כן, נפתחו במהלכו 7.4 מיליון חשבונות פייפאל חדשים – צמיחה של 135%. זאת ועוד, ביום ו' האחרון, ה-1 במאי, בוצעה כמות העסקאות הגדולה ביותר אי פעם בתולדות החברה, יותר מכל ימי הקניות הגדולים לאורך השנים, דוגמת הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי.

לאור הנתונים האלה, למרות הצניחה ברווחיות, בפייפאל מסתכלים קדימה באופטימיות. דן שולמן, נשיא ומנכ"ל החברה, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הגידול הרב בעסקאות ובבסיס הלקוחות של החברה מראה שהרלוונטיות של פייפאל גדולה כיום יותר מאי פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים