סטודנטים ממכללת אפקה ערכו "האקתון קורונה" – בזום

30 הסטודנטים שהשתתפו באירוע פיתחו פתרונות שמותאמים לסטודנטים ולעסקים קטנים - ממערכת לניטור כמות הלקוחות בחנות ועד לאפליקציה שמתיימרת לכוונן מחדש את השעון הביולוגי של הסטודנטים, שישנו עד מאוחר בחופשה שנכפתה עליהם

הצוות הזוכה ב-"קורונאתון": רועי רומי, שלמה בן מאיר, סער מטרני ופבל סטריגון. צילום מסך

גם האקתונים מתקיימים אונליין: סטודנטים ממכללת אפקה להנדסה החליפו באחד הימים האחרונים את המפגש, סיעור המוחות והפיתוח שנעשים באופן פיזי – במרחב הווירטואלי, בהתאם לתקופה. הם נפגשו אונליין, בזום, כדי לפתח פתרונות לסטודנטים ולעסקים קטנים, שחוזרים בימים אלה לשגרה.

אחרי שלקחו חלק בהדפסת מסיכות מיגון בתלת ממד, בפיתוח אפליקציה לאבחון קורונה ובפיתוח מכונות הנשמה ניידות, הסטודנטים קיימו את "קורונאתון" – האקתון בזק של אגודת הסטודנטים ושל מרכז החדשנות והיזמות של מכללת אפקה. באירוע לקחו חלק כ-30 סטודנטים, שטרם ההזנקה סקרו ומיפו את קשיי חבריהם שעודם בבית, אלה שכבר חזרו לספסלי האקדמיה, ואף עסקים קטנים שפתחו את שעריהם בשבוע שעבר. חלקם היו בקשר עם, למשל, ראש ועד הסוחרים בשוק התקווה, בעלי מכבסות, מסעדנים וסטודנטים אחרים.

הפרויקט שזכה במקום הראשון הוא צ'ק סטיישן – מערכת אוטומטית מותאמת קורונה המנטרת את כמות האנשים בבית העסק בזמן אמת, מודדת חום ללא מגע יד אדם ובודקת, באמצעות עיבוד תמונה, האם האדם חובש מסכת מגן או לא. בהתאם להנחיות, היא גם מתריעה על חריגה. בכך חוסכת המערכת בכוח אדם שלעסקים קטנים ממילא קשה לשלם בימים אלה.

במקום השני זכתה אפליקציה שמתיימרת לכוונן מחדש של השעון הביולוגי, שהשתבש בתקופת ההסגר בבית.

עוד הגיעה למקומות הראשונים אפליקציית אמיגו, שפותחה כדי להתגבר על מגבלת התנועה (שבינתיים הוסרה) ומחברת בין שכנים ברדיוס של 500 מטרים, שמעניקים שירותים שונים. למשל, מבשל.ת שמעוניין.נת לבשל בתשלום סמלי או שכן.נה עם מדפסת, סורק או מכונת צילום שיכול.ה להדפיס דפי עבודה שלהם נדרשים הסטודנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים