נשים ומחשבים: טלי ברוסטובסקי, קוינמאמה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: טלי ברוסטובסקי, סמנכ"לית מוצר בחברת הפינטק קוינמאמה

שם ותפקיד: טלי ברוסטובסקי, סמנכ"לית מוצר בחברת הפינטק קוינמאמה. 

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

תפקידים קודמים: שבע שנים סמנכ"לית מוצר בפאנגו, ולפני כן מפתחת ומנהלת מוצר בפיוניר.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון, ובהמשך השתתפתי בתוכנית Tapas MBA, שהעשירה לי את צד הביזנס. שירות ב-8200.

משפחה: נשואה ואמא לשתי בנות, בנות שבע וחמש.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

גדלתי עם אבא מפתח תוכנה, אז המודעות תמיד הייתה בבית. הוא אמנם לא הסכים שיהיה מחשב בבית עד גיל 12 (כדי לא להביא את העבודה הביתה), אבל זה היה נורמלי בתחילת שנות ה-90'.

אני זוכרת שבתור ילדה מאוד אהבתי ספרים של "בחר לך הרפתקה" ואפילו כתבתי כמה סיפורים כאלה. אבא שלי ראה אותם ואמר לי שזה ממש כמו העבודה שלו, אז ידעתי שזה משהו שארצה לעשות כשאהיה גדולה.

כשכבר עסקתי בפיתוח כמה שנים, ואפילו התנסיתי בניהול צוות, הבנתי שאני מעדיפה לצמוח לרוחב ולא רק למעלה, שחשוב לי להבין למה אני עושה את מה שאני עושה ולהיות חלק מהתכנון. וכך בניתי לעצמי את תפקיד המוצר הראשון. מאז אני רק לומדת ומשתכללת. היום זה נהיה מקצוע מאוד מבוקש, אני שמחה שהבנתי את זה בין הראשונים ויצרתי מזה קריירה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בטוח שיש, אבל אני חושבת שזה הולך ופוחת. כשאני למדתי מדעי המחשב היינו ממש מעט נשים בתואר, וצחקו על זה שכל הבנות נמצאות בתעשייה וניהול.  אני רוצה להאמין שבסוף אנשים בתעשייה מתקדמים בהתאם ליכולות שלהם ולא על פי מגדר. אני באופן אישי תמיד עבדתי במקומות שהיה בהם רוב גברי מוחלט, אבל לי זה רק גרם להבליט את היכולות הייחודיות שלי. בעיניי, צוות משולב של נשים וגברים יכול לעבוד טוב יותר. לא תמיד זה פשוט, כי יש הרבה פעמים מנטליות צבאית מאצ'ואיסטית שמשתלטת, אבל פה בדיוק ההזדמנות שלנו להביא משהו אחר לשולחן.

אני כן פוגשת הרבה פעמים נשים שמפחדות מקריירה, שרוצות משפחה ולא מבינות איך אפשר גם וגם. האיזון לא פשוט, ודורש בן-זוג תומך, אבל הוא בהחלט אפשרי, וזה גם מודל טוב לילדים. למרבה המזל, אני עובדת בחברה שמאפשרת לי ליהנות משני העולמות – גם  להתפתח ולעשות תפקיד משמעותי ומעניין וגם להרגיש שאני לא מפספסת את המשפחה שלי ואת הרגעים הקטנים והחשובים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אפליה ממש – לא. אבל היה לי מקרה לפני כמה שנים שבו הייתי צריכה להגיע לפגישה באיזו חברה שתכננו איתם שת"פ. התקשרתי למנכ"ל לקבוע פגישה והוא שאל: "זאת רק את? או שיבוא גם מישהו מהטכנולוגיות?" בביטחון מלא אמרתי שזאת רק אני, ואני מהטכנולוגיות. המשכנו לדבר עוד כמה דקות ואני חושבת שמהר מאוד הוא הבין שאני יודעת על מה אני מדברת, "למרות" שאני אישה…

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנונימי31

    אלופה על אמת. בפן האישי והמקצועי.

אירועים קרובים