בגלל הקורונה: גידול שיא במספר המשתמשים בטוויטר

מספר המשתמשים היומיים ברשת הציוצים זינק ב-24% - העלייה הגבוהה ביותר משנה לשנה ● לעומת זאת, המכירות בירידה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

ההסתגרות בבתים עקב מגפת הקורונה הביאה לגידול ניכר במספר המשתמשים היומיים בטוויטר – כך עולה מהנתונים שרשת הציוצים פרסמה בסוף השבוע. לצד זאת, חלה ירידה בולטת במכירות שלה בחודש מרץ.

מספר המשתמשים ברשת החברתית לפחות פעם ביום עמד ברבעון הראשון של השנה על 166 מיליון – גידול של 9.2% לעומת 152 מיליון ברבעון הקודם וזינוק של 24% בהשוואה ל-119 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול השנתי הגבוה ביותר אי פעם במספר המשתמשים של החברה.

בתוצאות הכספיות, הנתונים פחות חיוביים: ההכנסות של החברה אמנם עלו בחישוב רבעוני, אך ירדו לקראת סופו ובכל מקרה, העלייה לא הייתה מספקת כדי לשמור על הרווחיות שלה. כך, ההוצאות של טוויטר רשמו עלייה של 17.58% ל-816 מיליון דולר – גידול ניכר בהרבה מזה שנרשם בהכנסות, שעלו ב-2.6% בלבד ל-807.7 מיליון. מדובר בהכנסות טובות בהרבה מהתחזיות בוול-סטריט, שעמדו על 773 מיליון דולר. עם זאת, על פי טוויטר, מה-11 במרץ ועד לסוף הרבעון המכירות שלה צנחו ב-27%, והחברה מסרה שהנתונים באפריל דומים. הירידות נרשמו בעיקר בארצות הברית – השוק הכי גדול של רשת הציוצים.

כתוצאה מהעלייה הקטנה בהכנסות אל מול ההוצאות, החברה עברה להפסד נקי רבעוני של 8.4 מיליון דולר לעומת רווח נקי של -190.8 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד למניה עמד על סנט אחד בהשוואה לרווח של רבע דולר.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות גדלו ב-7.5% ל-284 מיליון דולר, הרווח זחל ב-0.1% ל-523.6 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 64.83%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-23.7% ל-531 מיליון דולר והחברה עברה להפסד של 7.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח של קצת פחות מ-94 מיליון ברבעון הראשון של 2019.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "התקופה הקשה שעוברת עלינו מוכיחה את הנחיצות של החברה. השירותים שלנו נחוצים יותר מאי פעם, שכן אנחנו מספקים לאנשים אמצעי ייחודי כדי לשמור על קשר ולהעביר מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים