כך הטמיעה עיריית ירושלים את מיקרוסופט טימז לאלפי עובדיה – בימים בודדים

ציון סמולר, מנהל טכנולוגיות מידע בעיריית הבירה, מתאר כיצד מומחי ה-IT שלה ומומחי הענן של נס הטמיעו את פלטפורמת השיתופיות, ולאחר מכן ערכו הדרכות לאלפי העובדים

ציון סמולר, הממונה על טכנולוגיות המידע באגף מחשוב המערכות של עיריית ירושלים. צילום: יח"צ

"בלי ספק, משבר הקורונה היווה זרז לעולם הדיגיטלי, ובמיוחד עבור משתמשים בעלי אוריינטציה טכנולוגית מעטה. עוד בטרם פרץ המשבר ערכנו, אנשי אגף מחשוב מערכות מידע בעירייה ומומחי נס, פרויקט להטמעת טימס, פלטפורמת השיתופיות של מיקרוסופט. בעקבות המשבר, נערכנו כולנו במהירות שיא להדרכות עבור אלפי עובדי ומשתמשי העירייה – וכך המערכת הפכה לכלי עבודה חיוני אצלנו", כך אמר ציון סמולר, הממונה על טכנולוגיות המידע (CTO) באגף מחשוב המערכות של עיריית ירושלים.

בראיון לאנשים ומחשבים ציין סמולר כי "הטכנולוגיה הינה כלי המגשר על פערים, במיוחד בעתות משבר. היא חלק מהחזון והמדיניות של משה ליאון, ראש העיר, איציק לארי, מנכ"ל העירייה, ואיתמר קורנפלד, המנמ"ר. בכל ימות השנה אנחנו, במטה לטכנולוגיה ומחשוב, מקדמים מגוון רחב של טכנולוגיות ופלטפורמות מתקדמות, על מנת לאפשר זמינות, תפעול חכם ויעיל של המשאב האנושי – מכל מקום ובכל שעה".

"עם פרוץ המשבר", הוסיף, "השותפים שלנו בנס ובמיקרוסופט ליוו הליך מהיר של כמה ימים לביצוע הדרכות אונליין על הפלטפורמה. מדובר בהדרכות ובהטמעה שנעשו במהירות שיא, עבור 6,000 משתמשי הקצה בעירייה".

מה למדת על המערכת ומה קיבלתם כתוצאה מהטמעתה?
"לפלטפורמת טימז ישנם כמה יתרונות, ולטעמי, הגדול שבהם הוא התפוקתיות. זו מתקבלת עם מוצר שלעומת פלטפורמות אחרות, מאפשר פונקציונליות חזקה של ניהול יעיל וקל, בסביבה אחודה – לטובת מגוון שירותים: מייל, עבודה בשיתוף על קבצים, עבודה על מוצרים צד ג', קיום פגישות וצ'ט – פנים וחוץ עירוניים.

בנוסף, ניתן להקים קבוצות עבודה ותתי קבוצות, לכל פרויקט ופרויקט. קיבלנו יכולת לניהול ולמעקב אחר משימות. יש עוד אפשרויות מגוונות שניתן להוריד מחנות האפליקציות, שאפשר להוסיף בתוך המערכת, כחלק מהמכלול".

"הגענו ערוכים ומוכנים למשבר"

סמולר הדגיש כי "דווקא בתקופה מאתגרת זו, המטה לטכנולוגיה ומחשוב הגיע ערוך ומוכן, על מנת לתת את השירות הטוב ביותר במערך המחשובי ולאפשר תקשורת זמינה מסביב לשעון. בצד של החומרה, יצרנו תשתית מולטימדיה מתקדמת בחדרי הישיבות ובמוקדים העירוניים. בנוסף, עם תחילת משבר הקורנה חילקנו מצלמות ומחשבים ניידים לאנשי מפתח בארגון וליחידות החירום. כל זאת, על מנת לאפשר את הפעילות העירונית".

הוא פירט ש-"מאז הפרויקט נערכו ישיבות רבות עם פלטפורמת השיתופיות החדשה, כגון ישיבות מכרזים עירוניות, לנציגי ציבור ולצוות המקצועי. כך, ישיבת תשתיות ותקשורת של מטה המחשוב העירוני ושל אנשי נס – גם היא מתנהלת על גבי פלטפורמה זו". סמולר הוסיף כי "הקלות שבה ניתן לחייג באופן אינטגרלי ולהעלות משתמש מהארגון מפשיטה את ההתנהלות ואת אופן תפיסת הניהול של הישיבה".

"לאור ההצלחה והקלות הרבה שהיו לפרויקט ההטמעה וההדרכה, בעקבות פניות רבות מהשטח, אנחנו מכינים מערך הדרכות נוסף לארגון, והדרכות ייעודיות למורים ולעובדי העיריה. בשל ההצלחה בקרב המשתמשים וההבנה שהמתכונת הזו אפקטיבית, טימז תשמש אותנו להדרכות ולהטמעות בפרויקט טלפוניה דיגיטלית גדול שנערוך בהמשך השנה", סיכם סמולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניסים בגריש

    פרויקט ייחודי , מאתגר וברמה עולמית . יישר כח עלה והצלח.

אירועים קרובים