תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » הקורונה פוגעת בגוגל – אם כי פחות מהתחזיות
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל ואלפבית. צילום: מאוריציו פסקה, מתוך ויקיפדיה

הקורונה פוגעת בגוגל – אם כי פחות מהתחזיות

החברה רשמה עלייה נמוכה מרבעונים אחרים בסעיף ההכנסות העיקרי שלה - הפרסום, עקב השפעת המשבר על המפרסמים, בעיקר בתחומי התיירות והבילויים ● כתוצאה מהמשבר, החברה הודיעה על הקפאת גיוסי עובדים

מאת 30 באפריל 2020, 12:09 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

משבר הקורונה לא פוסח על גוגל ופגע ברבעון הראשון של השנה בהכנסות שלה, אם כי פחות מאשר הצפי של האנליסטים – כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה שלשום (ג'). זאת, מאחר ששוק הפרסום הדיגיטלי כולו הוא בין הנפגעים הבולטים מהמשבר.

סימן ה-"פלוס" היה לצידם של נתוני ההכנסות והרווח הנקי הרבעוניים של אלפבית, החברה האם של גוגל – מה שהביא לזינוק של כ-9% בשער המנייה שלה בוול-סטריט. הכנסות החברה עלו ברבעון ב-13.3% ל-41.2 מיליארד דולר, אלא מול עלייה של 11.6% בהוצאות ל-33.2 מיליארד, והרווח גדל ב-2.6% ל-6.8 מיליארד. הרווח הנקי למנייה רשם עלייה של 3.9% ל-9.87 דולר. הרווח הגולמי גדל ב-9% ל-22.2 מיליארד דולר והרווח התפעולי זינק בכ-20.75% לכמעט שמונה מיליארד.

בצד הפחות חיובי, משבר הקורונה השפיע לרעה על ההכנסות מפרסום, שגדלו ב-10.4% בלבד – עלייה נמוכה יחסית לרבעונים אחרים, שנבעה מהפגיעה החזקה של המשבר במפרסמים, במיוחד בתחומי הנסיעות והבילויים. הדבר בולט במיוחד בהתחשב בעובדה שהפרסום מהווה ההכנסות העיקריות של גוגל. נראה שהחברה מבקשת לחפות על פגיעה זו במידת מה עם ההכנסות הצפויות לה מ-Google Meet, שירות הווידיאו קונפרנס החדש שלה, שאמור להתחרות בטימס של מיקרוסופט, בחדרי המסנג'ר של פייסבוק ובעיקר בתוכנה הפופולרית זום.

פועלים לצמצום הוצאות

בהנהלת החברה הודיעו עוד לפני פרסום התוצאות על צמצום עתידי בהוצאות, בין השאר באמצעות הפסקת גיוס עובדים. בסוף הרבעון הראשון גוגל העסיקה 123,048 עובדים – גידול של כמעט 20 אלף (כ-19%) לעומת הרבעון הראשון של 2019. בחודשים הבאים היא לא תגדיל את מצבת כוח האדם, מה שיאכזב רבים שקיוו למצוא תעסוקה באחד ממקומות העבודה המפנקים ביותר.

סונדאר פיצ'איי, מנכ"ל גוגל ואלפבית, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "לנוכח האתגרים העצומים של השעה, אנחנו שמחים לתרום את חלקנו, שכן יותר מתמיד, הציבור נשען על שירותי החברה".

רות פורת, מנהלת הכספים של החברה, ציינה כי "היה לנו רבעון שמחולק לשניים: בחודשיים הראשונים של השנה הצגנו ביצועים מצוינים, אך במרץ חווינו ירידה בהכנסות מפרסום, בגלל השפעת הקורונה. עקב זאת, אנחנו מתמקדים בהתייעלות, בלי לפגוע בהשקעות שישפרו את היכולות שלנו לנצל הזדמנויות עסקיות עתידיות".

הקורונה פוגעת בגוגל – אם כי פחות מהתחזיות Reviewed by on . משבר הקורונה לא פוסח על גוגל ופגע ברבעון הראשון של השנה בהכנסות שלה, אם כי פחות מאשר הצפי של האנליסטים - כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה שלשום (ג'). זאת, מאחר ששו משבר הקורונה לא פוסח על גוגל ופגע ברבעון הראשון של השנה בהכנסות שלה, אם כי פחות מאשר הצפי של האנליסטים - כך עולה מהנתונים שהחברה פרסמה שלשום (ג'). זאת, מאחר ששו Rating: 0

הגיבו