למרות הקורונה: פייסבוק עקפה את תחזית ההכנסות

ההכנסות מפרסום - סעיף ההכנסות העיקרי של פייסבוק - ירדו בחודש מרץ, אולם ברבעון כולו הן זינקו ב-17.6% ● הרווח קפץ ביותר מפי שניים ● המבחן של החברה - ברבעון הנוכחי

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

פייסבוק סיימה את הרבעון הראשון של השנה בסימן חיובי, עם עלייה בהכנסות, שעקפו את תחזיות האנליסטים, וזינוק של יותר מפי שניים ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה אמש (ד'). עם זאת, משבר הקורונה נותן את אותותיו גם על החברה, ובפייסבוק אומרים כי חלה ירידה בהכנסות הפרסום בחודש מרץ. עם זאת, בחברה ציינו כי הייתה "התייצבות" בהכנסות אלה בשבועות הראשונים של אפריל – מה שגרם לאופטימיות בקרב המשקיעים, שהזניקו את המנייה שלה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש ב-10%.

מספר המשתמשים של פייסבוק עומד על 2.66 מיליארד. ההכנסות הרבעוניות של החברה זינקו ב-17.6% לכ-17.75 מיליארד דולר, תוך שהן עוקפות את התחזיות האנליסטים, שצפו שהן יגיעו ל-17.33 מיליארד. מתוכן, מכירות הפרסום – סעיף ההכנסות העיקרי של פייסבוק – גדלו ב-17% ל-17.4 מיליארד דולר וההכנסות מסעיפים אחרים זינקו ב-80% ל-297 מיליון. אל מול העלייה הניכרת בהכנסות, ההוצאות של הרשת החברתית עלו ב-0.7% בלבד ל-11.8 מיליארד דולר.

לעומת ההכנסות, פייסבוק פספסה את התחזית בסעיף הרווח הנקי למנייה: זה עמד על 1.71 דולר – שלושה סנט פחות מהצפי של האנליסטים. הרווח הנקי קפץ בקצת יותר מפי שניים – בכ-102% – ל 4.9 מיליארד דולר.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ברבעון ב-22.8% ל-3.5 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-16.5% ל-14.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 80.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות הרבעוניות גדלו בכמעט פי חמישה – ב-385.8% – ל-2.4 מיליארד דולר והרווח זינק ב-77.66% ל-5.9 מיליארד.

המבחן של פייסבוק יהיה ברבעון הנוכחי, שכן למרות האופטימיות שהחברה מגלה, רבות ההערכות ששוק הפרסום הדיגיטלי, שכאמור מהווה את עיקר ההכנסות שלה, יחטוף את המכה העיקרית במהלכו. זאת גם הסיבה שפייסבוק מגלה זהירות לגבי החודשים הקרובים. דיוויד ווהנר, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר כי "העתיד לא ברור, אך אנחנו צופים ירידה בפרסום מצד חברות גדולות וקטנות כאחד". מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, ציין כי "השפעת הקורונה תימשך חודשים רבים אבל למרות זאת, נמשיך להשקיע בשיפור השירותים שלנו, שכן אין זה זמן להפעיל את הבלמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים