ביוזמת בכיר היי-טק: תפילה רב דתית נגד האנטישמיות

הרבנים הראשיים לישראל, יחד עם אנשי דת מוסלמים, נוצרים ודרוזים בכירים, השתתפו בתפילה למיגור האנטישמיות והקורונה, ביוזמתו של אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא ויזם היי-טק ותיק ● גם האפיפיור נתן את ברכתו

המנהיגים הדתיים בתפילה, בשבוע שעבר במלון המלך דוד בירושלים. צילום: נעם ריבקין פנטון

מי שנקלע בשעת צהרים באחד הימים בשבוע שעבר למלון המלך דוד בירושלים נתקל במראה נדיר, אם לא היסטורי: אנשי דת יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים השתתפו יחדיו, תוך ריחוק על פי כללי משרד הבריאות, בתפילה אחידה שנשאו, כל אחד בשפתו, למיגוד הקורונה ולהוקעת האנטישמיות בעולם. התפילה הועברה בשידור חי ליותר ממיליארד בני אדם בעולם, שיכולים היו אף הם להתפלל, לאחר שמנהיגי דת במדינות שונות העבירו את נוסח התפילה למאמיניהם. גם האפיפיור בירך על היוזמה ונשא את התפילה לקהלים שלו.

באירוע השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, ראש הפטריארכיה היוונית בירושלים, תיאופילוס השלישי, ראש הפטריארכיה הלטינית בירושלים, הארכיבישוף פיירבטיסטה פיצבאלה, האימאם השייח' ג'מאל אלעוברה, האימאם השייח' עקל אל אטרש והמנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף.

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו (במרכז), בתפילה המשותפת למנהיגים הדתיים. צילום: נעם ריבקין פנטון

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו (במרכז), בתפילה המשותפת למנהיגים הדתיים. צילום: נעם ריבקין פנטון

המיזם זכה לחשיפה תקשורתית עולמית ודווח כי הוא פרי יוזמה של "יזם היי-טק ישראלי", מבלי להזכיר את שמו. היום מותר לגלות כי מי שהגה את הרעיון, ארגן והצליח לחבר את מנהיגי ארבע הדתות למקום אחד ולתפילה אחת הוא אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, יזם ואיש היי-טק ותיק.

בשיחה עם אנשים ומחשבים סיפר ברוך על הרעיון ועל יישומו: "בערב שביעי של פסח קיבלתי שיחות טלפון ממנהיגי קהילות יהודיות מרחבי העולם שאיתם אני בקשר, שסיפרו לי על גילויי אנטישמיות שהתגברו מאז החלה הקורונה. זה גרם לי למועקה גדלה וחשבתי מה אני, אדיב ברוך, יכול לתרום כדי לסייע במיגור האנטישמיות. היה ברור לי שאנחנו, במדינת ישראל, שהיא המרכז הרוחני של העולם, חייבים לעשות משהו".

"אז עלה במוחי הרעיון של קיום תפילה משותפת של מנהיגי כל הדתות שנמצאים בישראל, להביא אותם למקום אחד ולגרום להם לקרוא נוסח תפילה אחיד לאלוהים, למיגור הקורונה ולעקירת האנטישמיות", אמר. "משם הכל התגלגל במהירות". ברוך, יזם בנשמתו, הבין שצריך לפעול במהירות. הוא פנה לרבנים הראשיים לישראל, למשרד החוץ, למשרד הפנים, למועצת מנהיגי הדתות עולמיים ולשורה של ארגונים יהודיים ולא יהודיים ברחבי העולם.

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, יזם היי-טק ותיק ויוזם התפילה המשותפת. צילום: יח"צ

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, יזם היי-טק ותיק ויוזם התפילה המשותפת. צילום: יח"צ

הבשורה המרגשת מהאפיפיור

"אני חייב לציין שכולם נענו מיד ליוזמה והבטיחו לסייע", ציין ברוך. "שוחחתי גם עם מנהל מלון המלך דוד, שמיד נרתם למשימה, פתח את המלון ועשה את כל הסידורים". ההתרגשות הגיעה לשיא ממש בסמוך לאירוע. "חמש דקות לפני 12:00, השעה שבה התפילה הייתה אמורה להתחיל, קיבלתי הודעה מהוותיקן וממנה עלה שהאפיפיור, ששמע על היוזמה, מברך עליה, והוא עצמו עומד להקריא אותה – מה שהוא אמנם עשה אחר כך. זה היה עבורי שיא ההתרגשות".

"אני שמח שהצלחתי, יחד עם הגורמים השונים שהשתתפו באירוע, לאחד ולו לרגע בין הדתות ולהוכיח לכל העולם שאפשר להתגבר על מחלוקות ועל שונות", אמר. "מהזווית של יזם היי-טק, הוכחנו שמדינת ישראל אינה רק מרכז עולמי לחדשנות, אלא גם מרכז עולמי לסובלנות ולרוחניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים