זום השיקה את גירסה 5.0, שכוללת שיפורים באבטחה

בין השיפורים: שיתוף אנשי קשר מאובטח, הפעלת בקרות מארח חזקות, שיתוף המסך כברירת מחדל רק למארח הפגישה ועוד

23/04/2020 13:02
שיחת ועידה בזום. צילום: יח"צ

אין ספק שהמוצר שעשה את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר בעקבות התפרצות הקורונה הוא זום –  ממוצר נישתי יחסית הפכה בין לילה זום לפלטפורמה הפופולארית ביותר לשימוש בכל העולם, זאת בזכות חולשות של מתחריה, שלא השכילו לפתח כמה תכונות ונאלצו להישאר מאחור.

כחלק מתוכנית 90 הימים לתגבור האבטחה והפרטיות עבור המשתמשים, הכריזה אמש (ד) חברת זום על שיפורים ושינויים במוצר, שמטרתם להפוך אותו לבטוח יותר וגם לנוח יותר.

את ההכרזה עשתה אמש החברה בהשקת Zoom 5.0, גירסה עדכנית למוצר. האירוע התקיים באמצעות וובינר, העונה לשם" תשאלו את אריק" על שם אריק יואן, מנכ"ל זום.

"כאשר זום התמודדה עם שאלות בנושא אבטחה ופרטיות, החברה הגיבה במהירות ובאופן שקוף ועמדה בכבוד באתגרים, כולל שיחה שבועית פומבית שמקיים המנכ"ל יואן, שפתוחה לציבור ומעלה סוגיות אבטחה שונות", מציין ויין קורצמן, מנהל קהילות בחברת האנליסטים  והמחקר IDC. "זום אף מיהרה לנקוט פעולות שמטרתן שינוי ברירות מחדל בפלטפורמה, שסייעו להתמודד עם השמירה על הפרטיות, כמו גם קביעת תוכנית של 90 יום להעמקת הפעילות בתחום – ותקשורה באופן שוטף כלפי חוץ".

אריק יואן, מנכ"ל זום. צילם: יח"צ

השיפורים והשינויים בזום כוללים: שיתוף אנשי קשר מאובטח בחשבון: Zoom 5.0 תומכת במבנה נתונים חדש עבור ארגונים גדולים יותר, מצב שיאפשר להם לקשר אנשי קשר בין חשבונות מרובים, כך שאנשים יוכלו לחפש בקלות ובאופן מאובטח פגישות, צ'אט ואנשי קשר טלפוניים; הפעלת בקרות מארח חזקות: מארחי פגישות יוכלו "לדווח על משתמש" לזום דרך סמל האבטחה. הם עשויים גם להשבית את היכולת של המשתתפים לשנות שמות למניעת התחזות. עבור לקוחות מתחומי החינוך, שיתוף המסך כברירת מחדל נתון כעת אך ורק למארח הפגישה.

עדכון נוסף הוא "חדר ההמתנה": תכונה קיימת, המאפשרת למארח לשמור על משתתפים בחדרי המתנה וירטואליים לפני קבלתם לפגישה. כעת, כל המארחים רשאים להפעיל את חדר ההמתנה בזמן שהפגישה שלהם כבר בעיצומה.

"אנו נוקטים ראייה הוליסטית של פרטיות המשתמשים שלנו ואת אבטחתה של הפלטפורמה שלנו", אומר עודד גל, סמנכ״ל המוצר הראשי של זום. "מהרשת שבה אנו משתמשים, למערך התכונות שהגדרנו ועד לחוויית המשתמש שלנו – הכל עובר אינספור בדיקות קפדניות. מאחורי הקלעים של המערכת, ההצפנה שלAES 256-bit GCM תעלה את הרף עבור אבטחת נתוני המשתמשים שלנו. בחזית היותר נראית למשתמשי הקצה, אני נלהב בעיקר מאייקון ׳כפתור׳ האבטחה שהוספנו לסרגל התפריטים של הפגישה. האייקון לוקח את כל אמצעי האבטחה שלנו, קיימים וחדשים, וממקם אותם עבור מארחי הפגישות שלנו בחזית, במקום אחד ובמרכז תשומת הלב. עבור מיליוני המשתמשים החדשים שלנו, המהלך הזה יוודא שיש להם גישה מיידית לבקרות האבטחה החשובות בכל פגישה שירצו לערוך".

לאחרונה עדכנו המתחרות ווטסאפ, פייסבוק מסנג'ר וסקייפ על התחלת ריבוי משתתפים בשיחות וידיאו כדי להתחיל להתחרות בפלטפורמה העולה ופורחת. השאלה היא האם לא פספסו את הרכבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים