נשים ומחשבים: סבטה סורוקה רביזנוביץ', מוטורולה סולושנס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סבטה סורוקה רביזנוביץ', מנהלת מוצר שיווקית בחברת מוטורולה סולושנס.

22/04/2020 12:08

שם ותפקיד: סבטה סורוקה רביזנוביץ', מנהלת מוצר שיווקית בחברת מוטורולה סולושנס.

ותק בתפקיד: כמעט שלוש שנים.

תפקידים קודמים: התחלתי כבודקת תוכנה תוך כדי שילוב העבודה עם לימודי תואר ראשון. לאחר מכן מוניתי לנהל צוות בודקים, קודמתי למנהלת פרויקטים ולמהנדסת מערכת תקופה קצרה לאחר מכן, ובסיום התואר השני החלטתי שאני רוצה להרחיב אופקים ופניתי לתחום ניהול המוצר, כאשר כרגע אני מתמחה בפן השיווקי.

השכלה / שירות צבאי: בשירותי הצבאי הייתי חלק מעתודה טכנולוגית. לאחר השחרור הלכתי להשלים את התואר הראשון בתחום הנדסת חשמל ואלקטרוניקה. לאחר מספר שנים הרגשתי צורך להרחיב את הידע שלי לתחומים שונים מהנדסה או מנהל עסקים, לקח קצת זמן, אך בסופו של דבר מצאתי תואר שני שמאוד סקרן אותי בתחום ניהול, יישוב סכסוכים ומשא ומתן, אותו סיימתי בהצטיינות. לעניות דעתי זהו תואר שנותן כלים מדהימים לכל אחד שעובד בסביבה מרובת ממשקים (ממונים, עמיתים, כפיפים, לקוחות, ובעלי עניין אחרים), גם תורם בחיי המשפחה היומיומיים. העניין בתחום הביא אותי להשלים קורס גישור,לבצע סטאז', ללמוד קורס בוררות עסקית.תשאלו האם ניהול מוצר מתנגש עם גישור ובוררות ומה הקשר בין התחומים? לדעתי לא רק שזה לא מתנגש אלא מהווה יתרון משמעותי עבורי, השילוב של ראיה מערכתית עם ראיה גישורית נותן פרספקטיבה שונה בשני התחומים ומסייע לי להשיג את מטרות הארגון והצלחת המוצרים עליהם אני אמונה.

משפחה: נשואה פלוס אחת.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אני מגיעה ממשפחה שבה כמה דורות של נשים הינן מהנדסות בתחומים שונים, אז ניתן לומר שגדלתי לתוך זה, ותמיד הייתה לי חיבה לדברים טכניים גם מבחינת משחקים ששיחקתי בתור ילדה, חיבה שכנראה התחזקה. אני לא חושבת שתחום טכנולוגי מונע או חוסם את תחום מדעי החברה לדעתי נכון וצריך לשלב בין שניהם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לדעתי, ולפחות לפי הסטטיסטיקה, האפליה עדיין קיימת. היא פשוט שינתה קצת את צורתה ובאה לביטוי הרבה פעמים בצורה שקשה יותר לשים עליה את האצבע. יחד עם זאת לא בכל אי הצלחה ניתן להאשים את האפליה, לפעמים זה רק יכולות מקצועית של אותו אדם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לצערי, לא נראה לי שיש אישה שלא חוותה סוג כלשהו של אפליה. זה יכול להיות במשהו מאוד קטן ומינורי לכאורה ויכול להיות ברבדים הרבה יותר עמוקים, אך זה קיים בהערות ותשובות שאני נוטה להאמין שגברים אינם נתקלים בהן. יחד עם זאת, לאורך השנים חל שיפור בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים