איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: F5

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון? אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

הפן החשוב ביותר מבחינת F5 בכל נושא המשבר הוא האנשים. מאז ומעולם נקטה החברה בגישת ה-Human First. בני אדם קודמים לכל. בהתאם, הבריאות והבטיחות של עובדי החברה, שותפיה ולקוחותיה נמצאים מעל כל דבר אחר. מאז פרוץ המגיפה נקטנו אמצעי זהירות כדי לעזור לאנשים שלנו לתפקד ולפעול, תוך שמירה מחמירה על הנחיות הריחוק החברתי. הנחינו את הצוותים לעבוד מהבית וסיפקנו את כל המשאבים הנדרשים על מנת לאפשר זאת. בין היתר, יישמנו פלטפורמה מאובטחת לשיתוף מידע ולשיחות וידיאו והרחבנו באופן משמעותי את הדרכות הוובינרים שלנו ללקוחות ולשותפים (כיום אנחנו מקיימים 3-4 אירועים וירטואליים בכל שבוע).

כחלק מהמערך התומך שהקמנו לטובת עובדי החברה, אנחנו מעניקים היום שירותי תמיכה וייעוץ בנושאים שעלולים להתעורר כתוצאה מהתפרצות הנגיף, באמצעות תוכנית סיוע ייחודית לעובדים. אנו שמים דגש מיוחד על הקבוצות המגוונות בחברה שלנו – אוכלוסיות שמלכתחילה בעלות מערכת תמיכה רעועה ביחס לשאר האוכלוסייה. אוכלוסיות אלו הן קבוצות שמתמודדות עם אפליה על בסיס גזע, לאום, מגדר, מין או דת. בהתאם, כחלק מהאתר שלנו בתל אביב הוקמה קבוצת נשים לקידום מעמד האישה בארגון בהובלתה של מורן פרידר, ותא גאה לייצוג עובדים מהקהילה הגאה בהובלתו של פרי גליקמן. במהלך המשבר אנו מקפידים לאסוף מידע שוטף אל אתגרי האוכלוסיות המגוונות ולפעול כמיטב יכולתנו על מנת למזער אתגרים אלו ולתת להם מענה הולם.

דבר נוסף אשר אנחנו גאים בו – חברת F5 חתמה בגאווה גדולה על StopTheSpread#, ופועלת יחד עם יותר מ-1,500 חברות, מנכ"לים, מנהלים ומנהיגים אזרחיים המחויבים לתמיכה ולהתאוששות העולם מההתפרצות.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

ראשית, החברה הנחתה לסגור את כל המשרדים ברחבי העולם עוד לפני שפורסמו  הנחיות לכך ברמת המדינה. כנ"ל לגבי טיסות – החברה העבירה את כל הפגישות למודל מרוחק כבר בימים הראשונים של המשבר. עם זאת, התמיכה בלקוחותינו לא נפגעה, וגם שירותי המומחה שלנו עברו לפעילות מלאה מרחוק. גם החזרה לשגרה תהיה הדרגתית ומדודה, כאשר מרבית העובדים ימשיכו לעבוד בתקופה הקרובה באופן מלא מהבית. כמו כן, אנו פועלים עם תכנית המשכיות עסקית למקרי חירום ואסונות. אספקת ההזמנות אינה מושפעת מהמשבר, שכן קווי הייצור המרכזיים של החברה נמצאים ביבשת אמריקה, ומרבית המוצרים והפתרונות הינם מבוססי תוכנה באופן מלא, ללא רכיבי חומרה.

המעבר לעבודה מרחוק לא היה קשה לצוותים שלנו, מאחר ש-F5 הנהיגה עוד לפני המשבר תרבות עבודה מהבית של לפחות יום אחד בשבוע, כך שהגישה והאמצעים היו קיימים עוד קודם לכן. ולכן רמת הפרודוקטיביות הגבוהה של העובדים נשמרת גם בעת המשבר. מובן שעובדי החברה חווים את מרבית האתגרים שחווים שאר אזרחי ישראל – את ישיבות ההנהלה שלי אני מנהל לעיתים עם ילד או שניים שיושבים לי על הברכיים – ועושים כמיטב יכולתם להשתלב בכל דרך אפשרית בשיחה. אתגר מעניין – אך אני מאמץ אותו בשמחה.

שדרגנו את חוויית העבודה מהבית בצורה משמעותית, סיפקנו אמצעים טכנולוגיים כדי לשפר את החוויה והרחבנו את השימוש בכלים שהיו זמינים לעובדי החברה גם כך. בנוסף, אנחנו מקפידים על תקשורת יומיומית עם כל העובדים שלנו, כולל מפגשים צוותיים ומחלקתיים לפחות פעמיים בשבוע. זאת על מנת לשמר את ההווי הצוותי והמגע האנושי החשובים כך כל, למרות השינויים הדרסטיים בהרגלים של כולנו.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

בנוסף למזעור החשיפה של העובדים לנגיף, חשוב לתת דגש לנושא ההמשכיות העסקית. יש לבחון את כל היישומים הקריטיים כדי להבטיח זמינות כולל קיבולת מספקת, משאבי רשת וגישה מרחוק. כמו כן, יש להתייחס לבעיות אפשריות שעלולות לצוץ, כגון רוחב פס לא מספק, קיבולת VPN נמוכה מדי, מחשבים ניידים ארגוניים שאינם מוקשחים כהלכה ומתן מענה מלא – ללא יוצא מן הכלל – לעבודה מרוחקת וגישה לכל המשאבים הארגוניים.

שימו לב שיש לכם רישיונות מספיקים לפתרונות אימות – כולל אימות MFA – כדי לאפשר גישה מאובטחת ליישומים הקריטיים (וגם לאלו שאתם לא מחשיבים קריטיים, שכן הם עלולים להוות נקודת פריצה לארגון). במקביל, וודאו שאתם מדריכים את העובדים לגבי הכלים העומדים לרשותם כדי להיות פרודוקטיביים (עובדים רבים, במיוחד בחברות טכנולוגיות, לא תמיד יבקשו עזרה וינסו לפתור את הבעיות בעצמם – ודאו שיש להם את הכלים לעשות זאת).

והכי חשוב, ולפני הכל, הישארו בני אדם. זכרו שכולם, כולל כולם, מתמודדים עם המשבר. כל אחד בצורה שונה. העובדים, השותפים והלקוחות – צריכים לבוא לפני הכל בתקופה כזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים