בצל הקורונה: הממשלה יוזמת מעבדת חדשנות למלחמה במחלות נגיפיות

רשות החדשנות מבקשת לקדם השקעות באבחון, טיפול ולוחמה במחלות באמצעות ביולוגיה חישובית, ומציעה לצורך כך 32 מיליון שקלים לחמש שנים

אהרון אהרון, מנכ''ל רשות החדשנות. צילום: פלי הנמר

רשות החדשנות, בשיתוף ישראל דיגיטלית, פרסמה היום (א') קול קורא לחברות להגיש הצעות בהליך תחרותי להקמת והפעלת מעבדת חדשנות טכנולוגית. המטרה היא לקדם השקעות בתחומים שיתרמו לפיתוח חוסן למדינת ישראל בתחומי אבחון, טיפול ולוחמה במחלות, לאור משבר הקורונה.

מטרת ההליך הינה לקדם הקמת חברות ופתרונות חדשניים, שיוסיפו לחוסן של מדינת ישראל ברפואה, באמצעות שימוש בביולוגיה חישובית. התאגידים שיקימו את המעבדה יקבלו מימון להקמת התשתית הטכנולוגית והתפעול השוטף שלה, וכן מימון הוכחת ההיתכנות למיזמים שייקלטו בה. סך התמיכה הממשלתית בתכנית הינו 32 מיליון שקלים.

מעבדת החדשנות תכלול מעבדה חישובית ומעבדה רטובה עם ציוד מקיף למחקר ולפיתוח פתרונות ביו-טכנולוגיים, על מנת לקדם מיזמים שיפעלו במסגרתה, בשיעור של 33%, או 50% אם המעבדה תוקם בפריפריה, ובסך של עד שישה מיליון שקלים. כמו כן, הממשלה מציעה תמיכה כספית בשיעור של 50% מהוצאות התפעול השוטף של המעבדה, בסך של עד מיליון שקלים בשנה, למשך חמש שנים. רשות החדשנות אף תעניק תמיכה כספית לפרויקטי הוכחת ההיתכנות של המיזמים והסטארט-אפים בשיעור של 85% ובסך תקציב של עד שלושה מיליון שקלים, עד שנתיים לכל פרויקט.

לדברי שר הכלכלה, אלי כהן, "המטרה היא לרתום את החדשנות והיצירתיות בישראל לטובת פתרונות עתידיים בתחום הבריאות ולהתמודדות עם מחלות, בדומה למה שנעשה היום במאבק בקורונה. כך נהפוך משברים להזדמנויות עבור שוק ההיי-טק הישראלי – דבר שיסייע לצמיחה ולפיתוח של הכלכלה הישראלית".

"האתגרים הבריאותיים הנוכחיים, אשר רק התעצמו כתוצאה מהמשבר הנוכחי, הינם עדות לצורך העולמי ההולך וגובר במציאת פתרונות מהירים וחדשניים, המשלבים בין עיבוד מידע רפואי לטכנולוגיות מתחומי ה-ICT והביולוגיה", אמר אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. לדבריו, "אלה תחומים שבהם יש לישראל חוזקות מוכחות ושעליהם מתבססת התכנית האסטרטגית בתחום ה-Bioconvergence, שאותה מובילה הרשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים