איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: דאסו סיסטמס

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל. צילום: טניה זליצ'ונוק

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

השינוי העיקרי בתפקוד השוטף מתבטא בכך שרוב עובדי החברה, הלקוחות והשותפים שלנו עובדים מרחוק. לשם כך, העובדים עושים שימוש בכל הכלים הדיגיטליים העומדים לרשותם על מנת לשמור על קשר רצוף עם הלקוחות והשותפים, לעבוד על הפרויקטים השונים ולשמור על המשכיות עסקית תפעולית רציפה.

הודות לפתרונות טכנולוגיים מבוססי ענן של דאסו סיסטמס, כדוגמת פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, המאפשרת עבודה וגישה מרחוק באופן יעיל ומאובטח, עובדי הארגון והלקוחות יכולים להמשיך בביצוע הפרויקטים השונים מרחוק, בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים שלוקחים חלק בהליך הפיתוח, בין אם מדובר במהנדסים, מעצבים או מנהלי פרויקטים. לכולם יש אפשרות להתעדכן לגבי תהליך העבודה בזמן אמת. כמו כן, לאור המצב, צוותי השירות הטכני של דאסו סיסטמס פועלים במרץ בכדי לסייע לשותפים וללקוחות ולעזור להם בעת הצורך בכל בעיה שמתעוררת, על מנת שיוכלו להמשיך בפיתוח הפרויקטים השונים. המשבר הנוכחי והצורך של יותר ויותר עסקים לעבוד מבית באמצעות כלים המאפשרים שליטה וגישה מרחוק, מהווים הזדמנות מצוינת עבור עסקים רלוונטיים להתנסות בפלטפורמה ולשמור על המשכיות עסקית שוטפת.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

לאור המצב, רוב עובדי החברה נאלצים לעבוד מהבית. מאחר שגם באופן שוטף אנו רגילים לעבוד עם לקוחות השוהים מעבר לים, אנחנו כבר מורגלים בעבודה מרחוק ועושים שימוש בכל העזרים הדיגיטליים הדרושים לשמור על קשר עם כל לקוחותינו גם כעת. ברמת הקשר עם העובדים, יש לנו קהילה דיגיטלית פנים ארגונית המבוססת על פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של החברה. קהילה זו מיועדת לעובדי החברה ומאפשרת להם לשתף עניינים הנוגעים לעבודה וחוויות אישיות,  מה שמאפשר לנו להיות בקשר רציף עם כלל העובדים ולהתעדכן באופן שוטף לגבי הפרויקטים השונים ולגבי מצבו האישי של כל אחד מהעובדים.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

צוות המשרד עוקב באופן תדיר אחר הנחיות משרד הבריאות. לאור המצב, נסיעות עבודה לחו"ל בוטלו לחלוטין, כך שהקשר עם הלקוחות השונים נשמר באמצעות פלטפורמות המאפשרות גישה מרחוק. עובדים אשר חזרו מחו"ל מונחים להישאר בבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות, ואילו העובדים המעטים שעדיין מגיעים למשרד בעקבות ההנחיה לצמצם את כמות העובדים במקומות העבודה נדרשים לציית להנחיות הנוכחיות ולהקפיד על כללי היגיינה נאותים.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

בעקבות המצב הנתון עסקים רבים נדרשים לבחון מחדש את יכולות העבודה השיתופיות שלהם ולסגל מיומנויות עבודה מרחוק לצורך המשך תפעול תקין של העסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים