ארגוני בריאות בעולם מתעניינים בסטארט-אפים ישראליים שפיתחו פתרונות למאבק בקורונה

הארגונים, ביניהם רשת בתי חולים גדולה באיטליה והתאגיד הכלכלי של ניו-יורק, יצרו קשר בתקופה האחרונה עם סטארט-אפים וארגוני בריאות בישראל, כדי לבחון פתרונות שיושמו בארץ לטובת המאבק בנגיף - כך עלה בוועידה וירטואלית שערכה באחרונה קרן JVP

ניהול אתגרים על רקע משבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספר ארגוני בריאות גדולים בעולם, ביניהם רשת בתי חולים גדולה באיטליה והתאגיד הכלכלי של ניו-יורק, יצרו קשר בתקופה האחרונה עם סטארט-אפים וארגוני בריאות בישראל, כדי לבחון פתרונות שיושמו בארץ לטובת המאבק בקורונה.

החיבורים נוצרו בין היתר בעקבות שתי ועידות וידיאו (וובינרים) שיזם ד"ר אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP. הוועידה הדיגיטלית האחרונה נערכה לפני ימים אחדים וכללה סדרת מפגשים וירטואליים תחת הכותרת Corona Wakeup Call. הקרן הירושלמית יצרה את הוועידות הללו במטרה לייצר חיבורים ושיתוף ידע ומידע בין מדינות, ערים, ארגונים ומערכות בריאות הנאבקים בקורונה. בעקבות הוובינרים נוצרו חיבורים בין חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד וממכון וייצמן, בין רשת של בתי חולים מאיטליה לשיבא, והתאגיד הכלכלי של ניו-יורק ביקש ללמוד מהמודלים של שיבא, מכון וייצמן, המכון הביולוגי, סטארט-אפים שפועלים בתחום ה-Remote care ועוד.

"ההיי-טק הישראלי, שמסייע באופן משמעותי למאבק במחלת הקורונה בארץ, מצטרף ליוזמה לסייע למערכות בריאות ברחבי העולם", אמר מרגלית. "זה יכול להיות אחד העוגנים שיחזירו את הענף לצמיחה". לדבריו, "אנחנו רואים התעניינות גדולה מאוד מצד מדינות, ארגונים רפואיים ויזמים בטכנולוגיה ובפתרונות הישראליים. שיתוף הפעולה בתחום זה הוא אחד השינויים שצפויים להיות בעולם אחרי הקורונה. מדינות הבינו שהן לא יכולות להיות מבודדות, ורק שיתוף פעולה בין גורמים יכול להביא לפתרון".

ד"ר אראל מרגלית, יזם ומייסד קרן JVP. צילום: איגור פרבררוב

ד"ר אראל מרגלית, יזם ומייסד קרן JVP. צילום: איגור פרבררוב

פרופ' אלחנן בר-און, ראש המרכז לרפואת אסונות בשיבא, אמר בוועידה כי "הקו שלנו הוא לנטר ולטפל בחולים ובצוות. הגברנו את השימוש בטלה רפואה ו-וידאנו שהצוותים עובדים בקבוצות קטנות קבועות". הוא הוסיף כי בית החולים משתף ידע עם הרשות הפלסטינית.

גל גורן, מייסד ומנכ"ל טמי, שמפתחת רובוט אישי בשם זה שיודע לטפל בחולים באופן אוטונומי ומונע את הצורך באיש צוות רפואי, דיבר מסין. הוא אמר כי "יש לנו יכולת להקטין משמעותית מגע בין החולה לרופא. כל בית חולים יכול להטמיע את המוצר שלנו וכך להקטין את המגע האנושי. אנחנו כרגע בהונג קונג, יפן, קוריאה וארצות הברית – ובקרוב גם בישראל".

רום אליאז, יו"ר סונוביה, הציג פיתוח של בד אנטי בקטריאלי, שאיתו מייצרים חלוקים, לבוש רפואי וסדינים. הבד פותח בשיתוף פעולה בין מדענים ישראלים ואירופיים. מתן מלמד, מייסד ומנכ"ל תרמוגייט, שהפיתוח שלה מודד חום בתוך שניות, על בסיס זיהוי פנים בכניסה למקומות ציבוריים, טען כי "אנחנו מסייעים לבטיחות במקומות הומי אדם והטכנולוגיה שלנו תהיה משמעותית למציאות החדשה ליום שאחרי".

צילום ועריכת וידיאו: אלי מנדלבאום

בין הדוברים מחו"ל היה חבר הפרלמנט האיטלקי מטיה מור, שאמר כי "מה שאנחנו צרכים לעשות עכשיו זה לחבר חדשנות לנגיף".

ראול בלנקו דיאז, מזכ"ל תעשייה ורכש במשרד הכלכלה של ספרד, האחראי על הציוד הרפואי במדינה, אמר כי "כדי שנוכל לספק לעצמנו את מה שאנחנו צריכים לייצר בתעשייה המקומית, אנחנו חייבים את שיתוף הידע עם מדינות כמו ישראל".

דברים דומים אמר איגור נוגואיירה קאלבט, נשיא הסוכנות הברזילאית למסחר ותעשייה. "אנחנו צריכים פתרונות טכנולוגיים לניטור וניהול של מניעה של התפרצות מחלות. יש לנו אוכלוסייה חלשה ומרוחקת, וזה יסייע לטפל גם בה".

כנס Corona Digital Health

מנהלי חברות סטארט-אפ ישראליות, רופאים ומנמ"רים מהמגזר הרפואי ישתתפו בכנס הווירטואלי Corona Digital Health של אנשים ומחשבים. בין השותפים לכנס: מכון היצוא, רשות החדשנות, JVP, חממת eHealth Ventures ועוד.

מטרת הכנס היא להציג את הפתרונות כחול לבן שמסייעות למערכות הבריאות בארץ להתמודד עם הקורונה. הוא יכלול הרצאות וידיאו וישודר בשידור חי בהמשך החודש.

פרטים נוספים – בהמשך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים