Waze: בגלל הקורונה – ירידה של 70% בנפח התנועה בישראל

מספר הקילומטרים שנסעו המשתמשים הישראליים בשירות בחודש וחצי האחרון ירד בעשרות אחוזים לעומת התקופה שלפני המשבר ● בחג הפסח הראשון - ירידה של 96%

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

נפח התנועה בישראל ירד בחודש שעבר ובחודש הנוכחי (עד ה-10 בו) ב-69% – תוצאה ישירה של משבר הקורונה ומגבלות התנועה שהממשלה הטילה בעקבותיו. מדובר בנתון נמוך יותר מהממוצע העולמי של הירידה, שעמד על 60% (לעומת הנתון שנרשם בין ה-11 ל-25 בפברואר).

תל אביב בולטת במיוחד בהקשר זה – מאז הטלת המגבלות נרשמה ירידה של 73%. כמו כן, בחג הראשון של פסח, במהלך הסגר, נרשמה ירידה של כ-96% בתנועה לעומת הנתון המקביל לפני הטלת ההגבלות. ביום של ליל הסדר הנתון עמד על יותר מ-80%.

מקור: Waze

מקור: Waze

יצוין כי ב-Waze מחשבים את כמות הקילומטרים ש-130 מיליון משתמשי החברה ברחבי העולם נסעו. זה לא אומר בהכרח שפחות נוסעים ונהגים עלו על הכביש, אבל מדובר בנתון שבהחלט מיטיב עם איכות הסביבה.

הירידות התלולות ביותר נרשמו בספרד – אחת המדינות שהכי סובלות מהקורונה – ובמלזיה, כאשר בשתיהן, בעוד שבתחילת מרץ כמות הקילומטרים שגמעו משתמשי החברה מדי יום הייתה מעט גדולה יותר מהממוצע, ב-9.4 היא הייתה נמוכה ממנו בעשרות אחוזים. ירידות בולטות נרשמו גם באיטליה ובצרפת, בעוד שבארצות הברית הייתה ירידה משמעותית, אבל מתונה יותר.

מקור: Waze

מקור: Waze

Waze השיקה באחרונה דף נחיתה ייעודי למגפה, וקוראת לממשלות ברחבי העולם לשתף מידע ונתוני מיקום של מרכזי בדיקה רפואיים ומרכזי חירום לחלוקת מזון, כדי לעזור לשפר את המפות עבור המשתמשים. כמו כן, היא השיקה פיצ'ר שעסקים יכולים באמצעותו להודיע שהם מאפשרים איסוף עצמי ולקבל תג בולט בהתאם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים