תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » "המשבר תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים"
דוד סתיו, סמנכ"ל טכנולוגיות, אוניברסיטת תל אביב. צילום: מיכל בן עמי

"המשבר תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים"

לדברי דוד סתיו, מנמ''ר אוניברסיטת תל אביב, שסיפר על היערכות האוניברסיטה להמשך לימודים תוך רתימת השירותים הדיגיטליים והפדגוגיים

מאת 10 באפריל 2020, 14:11 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"למידה מרחוק זה משהו שמייחד אותנו כמוסד להשכלה גבוהה. משבר הקורונה תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים, ביום החמישי לסמסטר התבשרנו כי לא נוכל להמשיך בלימוד הפרונטלי בכיתות. הבנו שהלמידה תימשך – אבל חייבים מוד למידה מרחוק, תוך רתימת השירותים הדיגיטליים והפדגוגיים לעניין", כך אמר דוד סתיו, סמנכ"ל מחשוב וטכנולוגיות מידע, אוניברסיטת תל אביב.

סתיו דיבר ביום ה' האחרון, במפגש השני בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה, שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

אוניברסיטת תל אביב, אמר סתיו, "הינה גוף ציבורי, וככזו היא יכולה להעסיק במקום העבודה באופן פיזי רק 30% מהיקף כוח האדם שלה. למרות זאת, אנו ממשיכים לפעול בתחומי המחקר והמעבדות. בנוסף, פתחנו מגוון של הרצאות מעניינות לקהל הרחב".

למידה מרחוק, אמר סתיו, "נחלקת לשניים – למידה סינכרונית, של קיום שיעור מקוון באופן וירטואלי, ולמידה א-סינכרונית, שהיא צריכה של הקורסים שהוקלטו – בדיעבד".
צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"היה לנו ברור", ציין סתיו, "שאנו רוצים להמשיך את הלימודים במערכת אשר מוכרת לסטודנטים, מערכת moodle. השיעורים הועברו בעזרת שלוש טכנולוגיות שיתופיות, ולאחר מכן עלו לענן. ככה ניתן להעביר שיעור בלא להגיע לכיתה".

ההרצאות, לדברי סתיו, "הוקלטו על ידי מצלמות אוטונומיות חכמות. הן מסייעות לחיסכון בכוח אדם  מקצועי לצילומים. הן מותקנות ב-40 אולמות באוניברסיטה ועוקבות עצמאית אחר תנועת המרצה ומכוונות לקלוט קול, לוח, מצגת ולשדר הכל בצורה מקוונת. הפלטפורמה מאפשרת לשלוט על 5-6 מצלמות על ידי עורך וידיאו אחד. בסמסטר הקרוב אנו מתכננים להרחיב את פריסת המצלמות האוטונומיות לכל אולמות הקמפוס".

למידה מרחוק, ציין סתיו, "עלולה להביא עימה הרבה שעמום, בלבול ותסכול. כדי להתמודד עם מצבים אלה, רתמנו שני גופים באוניברסיטה, אשר הכינו מדריכים לטכנולוגיות המקוונות, המיועדים למרצים וללומדים, בעברית ובאנגלית, לצד קו חם שהקמנו לתמיכה".

סתיו סיכם באומרו, כי "לגבי למידה א-סינכרונית, כל השיעורים שצולמו נטענים לענן ומשם, במאגר VOD עצום של האוניברסיטה, יש מאות אלפי שעות של הרצאות הפתוחות לצריכה. רק בסמסטר זה יש יותר מאלף קורסים שצולמו בשנים האחרונות, וכל סטודנט יכול לצרוך אותם. כל זה מצטרף למאגר של קורסים, שמלכתחילה כוונו להיות מקוונים לצריכה  למרחוק".

עוד השתתפו במפגש: ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו; עופר אמיתי, מייסד משותף ומנכ"ל פורטנקס; איתן מארבי, מהנדס מערכות בכיר, קומוולט ישראל; רונית רובין, נשיאת אול-קלאוד לאזור EMEA ; איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע גלובלית, אורמת; ודורית שר, מנכ"לית אקספריטי.

"המשבר תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים" Reviewed by on . "למידה מרחוק זה משהו שמייחד אותנו כמוסד להשכלה גבוהה. משבר הקורונה תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים, ביום החמישי לסמסטר התבשרנו כי לא נוכל להמשיך בלימוד הפ "למידה מרחוק זה משהו שמייחד אותנו כמוסד להשכלה גבוהה. משבר הקורונה תפס אותנו בתחילת הסמסטר השני ללימודים, ביום החמישי לסמסטר התבשרנו כי לא נוכל להמשיך בלימוד הפ Rating: 0

הגיבו