נשים ומחשבים: גבי לוי-קויפמן, קלאוד אקספיריינס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: גבי לוי-קויפמן, מנהלת תוכניות ותפעול ביחידה העסקית הגלובלית של קלאוד אקספיריינס, חברה בהנהלת מרכז הפיתוח של סאפ ישראל.

שם ותפקיד: גבי לוי-קויפמן, מנהלת תוכניות ותפעול ביחידה העסקית הגלובלית של קלאוד אקספיריינס, חברה בהנהלת  מרכז הפיתוח של סאפ ישראל.

ותק בתפקיד: 6 שנים.

במסגרת התפקיד אני עוסקת בניהול פרויקטי פיתוח גלובליים ואסטרטגיים בקבוצת הפיתוח שלSAP Cloud Platform. אני נהנית במיוחד מניהול פרויקטי פיתוח שנוגעים בעולמות תוכן נוספים, כמו העולם העסקי, המשפטי, הכלכלי ושיש להם השפעה מהותית ברמה האסטרטגית על החברה ולקוחותיה. חלק נוסף בתפקידי הוא הובלת תחום התפעול בקבוצה, שכולל, בין היתר, ניהול תקציב, פורטפוליו, ניהול תוכנית וניהול סיכונים.

תפקידים קודמים: מנהלת תחום ניהול פרויקטים, מנהלת פרויקטים, מנהלת תמיכת מו"פ.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת תואר ראשון ושני מהטכניון, תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בהתמחות מערכות מידע, תואר שני בהנדסת ניהול מערכות מידע.

משפחה: נשואה + 2 ילדים – יובל בן 13 ורוני בת 10.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

עוד בילדותי הייתי אדם ריאלי והעדפתי את מקצועות המתמטיקה והמחשבים על המקצועות ההומניים. היה לי מאוד טבעי להמשיך ללימודי הנדסה בטכניון כעתודאית בסיום התיכון. גם היום, ה"אני מאמין" שלי הוא, שרק תהליכים המאופשרים בתשתית טכנולוגית או על ידי תהליך טכנולוגי יתרחשו בצורה אופטימלית. גם הבחירה שלי בסאפ הגיעה מהמקום הזה – חברה שמספקת פתרונות תוכנה, המאפשרים את התהליכים העסקיים של לקוחותיה. אנסה להמחיש כיצד הטכנולוגיה יכולה לאפשר תהליכים מיטביים – לדוגמה, בהסתכלות על אוכלוסיית הקשישים במשבר הקורונה, מעטפת טכנולוגית שתיתן יכולת לזהות את כל הקשישים ומעקב אחר מצבם הבריאותי והנפשי, אספקת מזון ממוחשבת, תמיכה נפשית מאופשרת טכנולוגיה להתמודדות עם הבדידות. ללא טכנולוגיה מאפשרת, יישום הפתרונות יהיה חלקי בלבד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני רוצה לחשוב שאין אפליה, אבל אני אדם של מספרים. קשה להתעלם ממחקרים שנעשו בתחום, שמצביעים על פערים בין נשים וגברים. המילה אפליה לא תמיד מתאימה. הטיה (bias) מגדרית מתאימה לדעתי יותר, והיא מתחילה הרבה לפני שהנשים מגיעות לתעשייה. בתעשייה יש עדויות לתופעה שנקראת "המדרגה השבורה", שמראה על פער בין נשים לגברים בקידום למדרגות הניהול הזוטרות, ומכאן הפער גם בדרגים הגבוהים יותר. במרכז הפיתוח של סאפ בישראל בחרנו להתמודד עם תופעה זו על ידי העלאת המודעות אצל המנהלים והקמת תוכנית ייעודית לפיתוח נשים, שאותה אני מלווה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי לא נתקלתי באפליה נגדי על רקע היותי אישה, וצר לי מאוד לשמוע על מקרים של אפליה כזו. התמזל מזלי לעבוד בחברה שמעודדת התפתחות ומיצוי פוטנציאל, ללא קשר למגדר. לראיה, אחוז הנשים בתפקידים טכנולוגיים במרכז הפיתוח של סאפ בישראל עומד על 32%.

בהקשר זה, אני מאמינה שיש לכולנו, נשים וגברים כאחד, הטיות מובנות, שרק העלאת המודעות אליהן תוכל לנטרל אותן. לדוגמה – הנטייה שלנו להתייחס לקבוצת נשים כ"בנות", מבוגרות, בכירות ומקצועיות ככל שיהיו. וזוהי נטייה הן של גברים והן של נשים. בוודאות לא היינו פונות לקבוצת גברים כ"בנים", אז למה אנו פונים כך לנשים?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים