האינטרפול: בתי חולים הנלחמים בקורונה – יעד למתקפות סייבר

יורגן סטוק, מזכ''ל האינטרפול: "נעילת המערכות הקריטיות בבתי החולים לא רק שתעכב את התגובה הרפואית המהירה הנדרשת בזמנים חסרי תקדים אלה – היא אף עלולה להוביל ישירות למקרי מוות"

בתי חולים הנאבקים בנגיף הקורונה הם יעד מועדף למתקפות סייבר מסוג כופרה, כך התריע האינטרפול.

על פי ההתרעה העולמית שהופצה אתמול (א'), פושעי הסייבר מנצלים את משבר הנגיף על מנת לערוך מתקפות סייבר ממוקדות על בתי חולים, וזאת למרות העבודה מצילת החיים שהם עושים.

על פי ההתרעה, ארגוני הבריאות קיבלו ויקבלו מיילים תמימים לכאורה, שנשלחים כביכול מסוכנויות ממשלתיות, ובהם הדרכות וייעוץ בנושאים שונים. המיילים יכללו כופרה, שתביא לנעילת המחשבים שהותקפו ותנעל באופן הרמטי את מערכות ה-IT הקריטיות, הנדרשות למהלך הפעולה התקין של בית החולים.

הפושעים ידרשו תשלום לפני שהחסימה על מערכות המחשוב של בית החולים תוסר והן ישובו לפעול. דרך הפעולה דומה למה שהיה במתקפת WannaCry על שירות הבריאות הלאומי בבריטניה.

במאי 2017 אירעה מתקפת הכופרה הגדולה בהיסטוריה. מספר המטרות שנפגעו עמד על מאות אלפים. מאות מערכות IT בבתי חולים ברחבי העולם נפגעו מהמתקפה. בבריטניה ההאקרים נטרלו את המחשבים בעשרות בתי החולים – וגרמו לדחיות ולביטולים של ניתוחים. אלפי חולים נפגעו מהמתקפה באנגליה ובסקוטלנד – בעשרות בתי חולים. זאת, כי מהרופאים נמנעה גישה לתיקים רפואיים של חולים – ואלה הופנו לבתי חולים חלופיים. המתקפה פגעה בארגונים בכל העולם גם כן. היורופול מסר אז, כי ההיקף של המתקפה "הוא חסר תקדים".

צוות ניטור ותגובה לאירועי סייבר של האינטרפול גילה "עלייה משמעותית" במספר מתקפות כופרה כנגד ארגוני מפתח ברחבי העולם. המשטרה העולמית התריעה לכל 194 המדינות החברות בה, ומסרה כי היא עובדת עם תעשיית אבטחת המידע העולמית כדי לאסוף מידע על האיומים ולסייע לכוחות המשטרה במדינות.

יורגן סטוק, מזכ"ל האינטרפול, אמר, כי המתקפות הזדוניות עלולות להיות קטלניות, כשהן מתרחשות בזמן שבו התגובה להתפרצות נגיף הקורונה מגיעה לרמה קריטית ברחבי העולם.

"כיוון שבתי חולים וארגוני רפואה ברחבי העולם פועלים בלא הפסקה כדי לשמור על רווחתם של אנשים הסובלים מהווירוס, הם הפכו ליעדים לפושעי סייבר חסרי רחמים, המחפשים להרוויח כסף על חשבון החולים בנגיף", ציין המזכ"ל. לדברי סטוק, "נעילת המערכות הקריטיות בבתי החולים לא רק שתעכב את התגובה הרפואית המהירה הנדרשת בזמנים חסרי תקדים אלה – היא אף עלולה להוביל ישירות למקרי מוות".

על פי האינטרפול, הכופרות, המגיעות בעיקר באמצעות מיילים, מכילות שורות נושא שנטען בהן כי הם מכילים מידע על ההתפרצות ממקור רשמי, ומעודדות את הקורבנות לפתוח צרופה. זו, הסבירו, כוללת את הנוזקה שתביא לנעילת המחשב. האינטרפול ייעצה לבתי חולים ולארגוני בריאות לדאוג שהחומרה והתוכנה שלהם מעודכנות, וכי בוצע גיבוי של קבצים חיוניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים