עיריית הרצליה הקימה מערכת המרכזת לבכירים מידע על הקורונה

המערכת מציגה למקבלי ההחלטות, ובראשם לראש העיר, את כלל המידע שקשור בנגיף ורלוונטי להרצליה, במטרה שיוכלו לקבל החלטות במהירות רבה יותר

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: ניב קנטור

אגף מערכות המידע של עיריית הרצליה השלים באחרונה את פיתוחה של מערכת שמציגה לבכירי ולעובדי העירייה תמונת מצב שוטפת, בזמן אמת, בכל מה שקשור לקורונה ולמשבר שסביב הנגיף. המערכת מרכזת אליה מידע מכלל המקורות החיצוניים – ממשרד הבריאות ומגורמים נוספים, וכך יכולים אנשי העירייה לראות כמה חולי קורונה יש בעיר, כמה נמצאים בבידוד וכמה מאושפזים.

לדברי אמיר זיו, ראש האגף, "המערכת נועדה לשפר את יכולת העבודה של כל מנהלי המחלקות והאגפים בעיר בזמן ההתמודדות עם הקורונה, ומאפשרת הן לראש העיר והן למקבלי ההחלטות הנוספים להגיב במהירות ולקבל החלטות על מסך מידע עדכני". הם יכולים לראות את המידע גם על סמך חיתוך פנימי של אוכלוסייה מבוגרת, מצב החולים בכל שכונה ועוד.

"המערכת נבנתה על אותה פלטפורמה של המערכת הייחודית שלנו לבקרת ניקיון רחובות, שהוצגה בכנס בסן דייגו וזכתה בפרס של אנשים ומחשבים", אמר זיו. תמונת המצב נבנתה על ידי סיגלית פלד במחלקת ה- GIS באגף המחשוב של העירייה, באמצעות כלי WebAppBuilder for developer של esri ובשיתוף סיסטמטיקס.

המערכת החדשה של עיריית הרצליה. צילום מסך

המערכת החדשה של עיריית הרצליה. צילום מסך

זיו הוסיף כי "המערכת מהווה נדבך נוסף ומשמעותי במסגרת הכלים הטכנולוגיים שאנחנו מאפשרים, במטרה לשמר את יכולת הרציפות התפקודית של העירייה גם בתקופה משברית זו, לטובת תושביה".

הוא ציין שעם תחילת משבר הקורונה, עיריית הרצליה נערכה במהירות להמשך מתן השירותים המלאים לתושבי העיר אונליין, ולדבריו, יש היענות רבה לשירותים אלה. העובדים שהוגדרו כחיוניים ממשיכים להגיע לעבודה ולשרת את תושבי העיר – תוך הקפדה מלאה על הנחיות משרד הבריאות, פיזורם בחדרים ונהלים אחרים. גם עובדי אגף מערכות המידע מגויסים לעבודה, מאחר שהם ממשיכים לתמוך בכל המערכות המרכזיות של העירייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים