בזק בצל הקורונה: יותר מ-300 פרויקטי IT בשבועיים

ניר דוד, סמנכ"ל והמנהל החדש של החטיבה העסקית בבזק, מספר בראיון לאנשים ומחשבים על הפעילות של החברה בתקופת משבר הקורונה – ובמיוחד על הצורך להעביר את הטלפוניה וה-IT של ארגונים לעבודה מהבית

ניר דוד, סמנכ''ל ומנהל החטיבה העסקית בבזק. צילום: רונן טופלברג

"משבר הקורונה הביא עמו אתגרים משמעותיים. המציאות שבה אנחנו נמצאים התהפכה ביום אחד, והעובדה שיותר ויותר ארגונים עברו לעבודה מהבית משפיעה גם עלינו: בימים האחרונים ערכנו יותר מ-300 פרויקטים בכלל תחומי ה-ICT, תוך מתן מענה לצרכים הייחודיים של הלקוחות הארגוניים לעבודת העובדים מרחוק", אמר ניר דוד, סמנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית בבזק.

דוד מונה לתפקידו באחרונה, כפי שפורסם בבלעדיות באנשים ומחשבים. בראיון ראשון מאז המינוי הוא ציין כי "החטיבה מספקת מגוון רחב של שירותים לכלל הלקוחות העסקיים במשק: שירותי טלפוניה ודטה, קול סנטר, אבטחת מידע והגנת הסייבר, וירטואליזציה, ענן ופתרונות סיסטם". החטיבה היא מהאינטגרטורים הגדולים במשק, מונה 750 עובדים ולה אלפי לקוחות ארגוניים.

הוא אמר כי "עם פרוץ המשבר הנוכחי, הפעלנו מהבית את כל מערך התמיכה שלנו, כדי לתת מענה לצורך של הלקוחות, באופן מובהק, בשירות יציב ואמין: סגרנו את מוקדי התמיכה שלנו והבאנו למצב שבו 250 נציגי שירות ותומכים טכניים ממשיכים לפעול מבתיהם. כל תומך נמצא בבית, והנגשנו לו את כלל המערכות, לא רק את ה-CRM. אם, למשל, הוא תומך טכני ויושב במוקד הסייבר, העובד יושב בבית ורואה, בעזרת חיבור מאובטח, את כל עולם מערכות ניטור הסייבר. אנחנו מספקים מערכי SIEM-SoC למאות עסקים קטנים ולעשרות ארגוני אנטרפרייז".

דוד ציין כי "יותר מ-200 הטכנאים שלנו פזורים בכל הארץ, ממוגנים ומטפלים בפרויקטים ייחודיים. מערך מנהלי תיקי הלקוחות נמצא בקשר יומיומי-שעתי עם הלקוחות, על מנת להבין את הצרכים שהתפתחו בשל המשבר, לאפיין פתרונות ולדאוג לכך ששרשרת האספקה שלנו תוציא אותם לפועל".

עיבוי השירות לגופי ההצלה

הוא פירט על הפעילות של החטיבה לפי מגזרים: "בעולם הבריאות חיברנו מאות רופאים לעבודה באופן היברידי – בבית או במרפאה. עיבינו את השירות למגן דוד אדום ואיחוד הצלה, עם נתבים שמכילים יותר רוחב פס ומאפשרים לקבל יותר שיחות בו זמנית. הקמנו לרשויות מקומיות רבות בארץ מוקדים, שיפרנו את ניתוב הפניות במוסד לביטוח לאומי. בקרב ארגונים פיננסיים הפעלנו עובדים חיוניים וברוקרים בתוך חצי יום והעלינו לבנקים מוקדים שלמים וירטואליים עבור העובדים. הטלפונים של העובדים בבנקים הפכו להיות 'קופסה טיפשה', כשהמוקד יושב בענן של בזק. כך, הבאנו ארגונים רבים למצב של הגדלת החיבוריות והקישוריות".

דוד ציין גם את הפעילות של בזק בתקופת המשבר בעולמות הסייבר והרישות. "סיפקנו שירותים בעולמות אלה, כדי לענות על הגידול במשטח התקיפה הפוטנציאלי של ארגונים, בשל עבודת העובדים מהבית. עשינו זאת עם תעבורה מוצפנת, כדי למנוע מההאקרים לנצל פרצות אבטחה. סיפקנו יכולות לגיבוי מרחוק, מצלמות, Wi-Fi ועוד פתרונות. הוספנו לעשרות לקוחות, קיימים וחדשים, פתרונות בעולם האינטרנט של הדברים, עם חיישנים למניעת ביזה ולבקרת הטמפרטורה של המקררים, למשל", הוסיף.

הוא אמר כי "אנחנו עובדים עם ספקיות ICT רבות, כשהעיקריות הן סיסקו, פורטינט, אווייה וצ'ק פוינט. הפעלנו את פתרון וובקס של סיסקו ללקוחות עסקיים. בתוך ימים ספורים הקמנו מאות חדרים וירטואליים לעיריות, חברות, מכללות ומוסדות פיננסיים. העלינו לארגונים את מערכות הגיבוי שלהם לענן שלנו. אנחנו פרוסים במתקנים בכל הארץ, אז 'הרחבנו' את שני מתקני הדטה סנטר שלנו, בירושלים וביפו – עם אירוח מקומי. נתנו פתרונות לרשתות קמעונאיות שנכנסו למצוקה: הרשתות האלה 'מפוצצות' בדרישות למשלוחים ונזקקו לעוד משאבי מחשוב. לקחנו חלק ממערכי המחשוב שהיו בחצר הבית שלהן והעברנו אותם לענן שלנו".

דוד אמר שכעת קוטפים בבזק את הפירות של ההיערכות שביצעו משך תקופה ארוכה למשברים. "בזק היא חברה חיונית למשק הישראלי ומונחית על ידי רח"ל (רשות החירום הלאומית). ערכנו פרויקטים בעולמות הטלפוניה, הדטה, הקול סנטר, הענן והגנת הסייבר – בדגש על חיבוריות ועבודה מרחוק", אמר לסיום.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גיא מאיר

    הפתרונות שלכם עם אספייר מעולים!

אירועים קרובים