אינטל עונה ל-AMD עם שישה מעבדים חדשים

המעבדים מיועדים לשוק המחשבים הניידים ופונים לגיימרים וליוצרי תוכן ● גולת הכותרת: כמה מהם שוברים את מחסום המהירות של 5 ג'יגה-הרץ ללא אמצעים מיוחדים מעבר למצב הטורבו ה-"רגיל"

מעבד מהסדרה החדשה של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל מחזירה מלחמה ל-AMD עם הכרזה על מעבדים חדשים לשוק המחשבים הניידים, ששייכים למשפחת המעבדים עתירי הביצועים שלה, Core H. המעבדים החדשים, מסדרת ה-Comet Lake-H המיוצרת ב-14 ננו-מטר, מביאים אל השולחן ביצועי שיא, עם גולת כותרת משמעותית במיוחד: מעבדים ששוברים את מחסום ה-5 ג'יגה-הרץ ללא צורך באמצעים מיוחדים מעבר למצב הטורבו ה-"רגיל" שלהם.

המעבד המולך ברשימה הקצרה, שמכילה שישה מעבדים שארבעה מהם מוצעים, כאמור, במהירות של 5 גיגה-הרץ ומעלה, הוא ללא ספק ה-Core i9-10980HK, שמציע שמונה ליבות פיזיות / 16 לוגיות במהירות שיא של 5.3 ג'יגה-הרץ לליבה יחידה. מדובר במעבד שפתוח גם להמהרה, כך שחובבי מחשבים מתקדמים יכולים להאיץ אותו למהירויות גבוהות יותר.

הרשימה מכילה שלושה מעבדי Core i7. אחד מהם, ה-Core i7-10875H, מצויד גם הוא בשמונה ליבות פיזיות / 16 לוגיות, עם מהירות מרבית של 5.1 ג'יגה-הרץ, שזהה לזו של ה-Core i7-10850H, שמצויד "רק" ב-6/12 ליבות. מעבר לכך, אינטל הכריזה על שני מעבדי Core i5, האחד עם 4/8 ליבות במהירות מרבית של 4.6 ג'יגה-הרץ והשני – עם אותם מספרי ליבות, אבל המהירות היא לכל היותר 4.5 ג'יגה-הרץ.

מעבדים אלה לא תומכים ב-Thermal Velocity Boost כמו ארבעת המעבדים האחרים. עם זאת, הם תומכים, כמו כלל המעבדים בסדרה, בין היתר בזיכרונות DDR4 במהירות 2,933 מגה-הרץ, בזיכרונות ה-Optane הקנייניים של אינטל להאצת ביצועי הכוננים ובתקן האלחוטי החדש Wi-Fi 6.

באינטל מכוונים את מעבדי ה-Comet Lake-H החדשים למחשבי משחקים וליוצרי תוכן. לפי החברה, היא צופה ליותר מ-100 דגמים המבוססים על המעבדים החדשים עד לסוף השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים