איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: BMC ישראל

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: יורם אלול, מנהל פעילות ישראל ומזרח אירופה ב-BMC

יורם אלול, מנהל פעילות BMC ישראל ומזרח אירופה..

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

כמו הלקוחות והסביבה העסקית בכל העולם, גם אנחנו ב- BMC ישראל מושפעים עמוקות מהפגיעה באורך החיים ובעיקר מחוסר היכולת לקיים אינטראקציות חברתיות. עם זאת, מכיוון שהמשבר "תפס אותנו" בסוף השנה העסקית שלנו, ישנם תהליכים שעדיין מתקיימים ולקוחות, שכעת יותר מתמיד מתמודדים עם שאלות של המשכיות עסקית, אוטומציה וניהול ה-IT הארגוני שלהם בצורה חכמה יותר ודיגיטלית יותר. לכן, דווקא תחת משבר הקורונה, הצוות המקומי שלנו בשיתוף עם צוות BMC של חברת מטריקס מתאגד כאחד, מעניק מקסימום פוקוס לארגונים בפעילויות שונות, כמו למשל הצגת דמו, שיחות reference ואפילו יוזמים שיחות discovery.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

מעבר לקיום עבודה שוטפת מול הלקוחות שלנו, דאגנו לזמינות של הצוות המקומי במגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים, כמו Skype for Business, Microsoft Teams וכמובן Zoom. אנחנו מנצלים את הזמן על מנת לנתח את השנה החולפת ולהיערך לשנה הבאה, בדגש, כמובן, על הנגשת הידע ללקוחות באמצעים דיגיטליים, כמו, למשל, GoToMeeting באירועי וובינאר ושולחנות עגולים מקוונים. הצוות שלנו, שביום יום פרוס בכל הארץ ומתורגל בעבודה מרחוק, למד תוך זמן קצר איך להתמודד ולעבוד עם המצב שנוצר. מעבר לאמצעים הטכנולוגיים ואולי חשוב מהם, היכולת שלנו לעבוד באופן הזה מקורה בלכידות הצוותית שלנו ובגאוות היחידה. אנחנו זוכרים שהשנה התאפיינה בהגדלת היקף הפעילות, בין אם בגיוס טאלנט איכותי ובין אם בהכנסת לקוחות ישראליים חדשים כלקוחות פלטפורמה וזה ממלא אותנו גאווה ומוטיבציה ליצירה, לחשיבה מחוץ לקופסה

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

שבועות ספורים לפני פרוץ משבר הקורונה התבשרנו שהמנכ״ל העולמי החדש שלנו, איימן סייד, עומד לבקר בארץ ומתעתד להיפגש באירוע מצומצם עם כל לקוחות BMC בישראל. למעשה, הוא עמד לפתוח מכאן את "סיבוב ההופעות" שלו בכל EMEA. בעקבות המשבר כל הפעילות הזאת נאלצה להידחות, כמובן, ובמקום לקיים ראיון ראשון מסוגו קיבלנו הנחיות כלל ארגוניות של עבודה מהבית.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

לצערי אין פה תוכנית ב', ולכן החוזק צריך להיות מנטאלי לא פחות מבריאותי. אני, למשל, מוצא את עצמי מתופף יותר על מערכת התופים המקצועית שלי בבית, "פורק אנרגיות", יוצר וגם מוצא זמן להרהר ולהתמלא בהשראה במרפסת מול הים בבית בנהריה.

כאומה, אנו באים כדי לנצח את הקורונה ורואים את זה במידת הערבות ההדדית והמעורבות של כל האזרחים, משרדי הממשלה השונים והמגזר העסקי. הרמה הארגונית דומה. אי אפשר ללחוץ על כפתור ה-reset כל פעם שנתקלים באתגר. הארגון צריך להיות מוכן להגיב תוך הבטחת המשכיות השירות ומעורבות הלקוחות והעובדים. אם האקו-סיסטם הכריח אותנו לעצור את הריצה היום יומית, BMC מציעה לכם לנצל את הזמן ולבנות את עצמכם מחדש, כמו שהגדירה להקת "החברים של נטאשה" את הצורך בבחינת חדשנות דווקא בעיתות משבר: ״מִילְיוֹנֵי אֲנָשִׁים לְבַד, וְאִם כְּבָר לְבַד אָז שֶׁיִהְיֶה בִּתְנוּעָה, שֶׁנִּתְחַמֵּם, שֶׁלּא נִקְפָּא, שֶׁלּא נִשְׁתַּגֵּעַ״. מאחל לכל עם ישראל לעבור את זה במהרה ובברכת בריאות שלמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים