איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: אינקרדיבילד

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: תמר מזאל שחר, מנכ"לית אינקרדיבילד

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

אינקרדיבילד היא חברה שמאפשרת לעובדים שלה לעבוד יום בשבוע מהבית כבר כעשור, כך שאצלנו מדובר בדרך חיים שאנחנו מאמינים בה ומורגלים בה, אין ספ' שזה תרם מאוד למוכנות שלנו לזמן אמת ובאופן כללי לכיוון שאליו התעסוקה הולכת בעתיד. עם זאת, אין לדעת כמה זמן המשבר עוד יימשך. האפקט הגלובלי הולך ומתעצם, והשיחות עם הלקוחות והשותפים נעשות גם הן כעת בשלט רחוק. רוב החברות עסוקות כרגע בהיערכות למצב החדש. כולם מסביב בוחנים כמה זמן יחזיקו מעמד, מה תהיה רמת הפגיעה במכירות ואיך ניתן לשפר עמדות לקראת מאמץ ארוך טווח.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים? 

בזמנים כאלה, הקשר הישיר בין המנהלים לעובדים שלהם נהיה חיוני אפילו יותר. כל המנהלים שלנו עורכים לפחות פעם ביום ישיבת ZOOM עם חברי הצוות, שבה כל אחד מבין מה המטרות לטווח קצר, טווח ארוך וההתקדמות שלו. מעבר לכך שזה עוזר לסנכרן את כולם, האפקט הפסיכולוגי של תחושת הביחד בזמנים שכל אחד בביתו משמעותית. אין ספק שיש לחזק את החוסן של הארגון בשלב זה, ונצטרך לראות איך משמרים פוקוס, התלהבות ופרודוקטיביות לאורך זמן. אני משוכנעת שעוד נעשה התאמות למצב ונשתפר לאורך זמן.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

אנו לא מבצעים נסיעות לחו"ל כרגע, בעיקר בגלל שאירועים וכנסים שאליהם התכוונו לטוס בוטלו (למשל האירוע הגדול בעולם של חברות הגיימינג, GDC). למזלנו, המוצר שלנו אונלייני ומאפשר המשכת הביזנס

ואפילו צמיחה גם כאשר אנחנו עובדים מהבית.

 

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

דווקא בתקופות כאלה, שהכי קל להתמקד רק ב"הישרדות" ופרודקטיביות מהבית, חשוב לא לשכוח לתת לעובדים את אותה הרגשה והווי חברתי שהם קיבלו כשהיו במשרד וחיברו בין עובד לעובד. באינקרדיבילד, למשל, זה מתבטא בין השאר ב'הפי האוור' וירטואלי שאנחנו עורכים פעם בשבוע עם הפתעות, תחרות נושאת פרסים בה כל עובד מצלם את העמדה שלו מהבית והמקוריות ביותר זוכות, ועוד המון פעילויות שונות שאנחנו מתכננים בעת הקרובה כדי לשמור על מורל גבוה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים