ווייבו הסינית הובילה גיוס של סטארט-אפ שנוסד על ידי ישראלים

Y-platform של רז ואמיר גל-אור גייסה 3.5 מיליון דולר בסבב A, על מנת להרחיב את פלטפורמת תוכן הווידיאו שלה

הרשת החברתית הסינית ווייבו הובילה סבב גיוס A בסך של 3.5 מיליון דולר לסטארט-אפ תוכן הווידיאו Y-platform, שהוקם על ידי הישראלים רז ואמיר גל-אור. לצד ווייבו, נטלה חלק בסבב קונלון וואן וויי.

בגיוס הסיד שלשלה Y-platform לקופתה 1.5 מיליון דולר, כך שסך ההשקעות בה עד כה עומד על חמישה מיליון. בחברה אומרים כי ההון הנוכחי שגויס ישמש לטיוב תכני הרשת שלה, הרחבת פעילות האי קומרס וכניסה לשווקים נוספים.

Y-platform נוסדה ב-2017 בבייג'ינג. רז גל-אור משמש כנשיא החברה וכאחראי על עסקיה הגלובליים, ואביו, אמיר גל-אור, מכהן כיו"ר שלה. בנוסף לשני הישראלים, להקמת החברה היו שותפים הסינים פאנג יידון, המשמש כמנכ"ל, ז'אנג שימאן, מנהלת התפעול והאחראית על המסחר האלקטרוני, ושיאוצ'י ליאו.

מיזמי תוכן ופרסום בווידיאו

החברה החלה את דרכה במיזם הווידיאו Ychina, שנועד לחשוף את החיים בסין בתחומי התרבות, הבידור, סגנון החיים והחדשנות בפני קהלים ברחבי העולם, באמצעות סרטונים מקוריים בכיכובם של ידוענים מקומיים. התכנים משודרים בפלטפורמות וידיאו סיניות, ובהן ווייבו, בילבילי, טיק טוק ו-ווי צ'ט, כמו גם ביוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. מיזם זה צבר 70 מיליון מנויים עם 300 מיליון דפים נצפים בחודש, כאשר עד היום נרשמו יותר מחמישה מיליארד צפיות בסרטוני הווידיאו.

במיזם נוסף של Y-platform, שנועד לחשוף את העולם בפני הציבור בסין, משתתפים 40 ידוענים בתחום התרבות מרחבי העולם, המככבים בהפקות וידיאו שממוקדות ב-10 תחומים, כגון תרבות, אופנה, יזמות, תיירות, ספורט ובידור.

זרוע אחרת של החברה עוסקת בפרסום, אי קומרס ושיווק, תוך שיתוף פעולה עם יותר מ-300 מותגים מסין וממדינות נוספות. בין המותגים הללו ניתן לציין את גוגל, ג'יפ, ג'נרל אלקטריק, וואווי, טנסנט, עלי באבא, לוריאל ומקדונלדס. Y-platform מפיקה עבורם סדרות וידיאו מקוריות, המשודרות בטנסנט וידיאו, בבילבילי וברשת הטלוויזיה הסינית הממשלתית CCTV.

עם פרוץ מגפת הקורונה שימשה Y-platform כפלטפורמה למיזם שבמסגרתו התנדבו 100 רופאים מבתי החולים הגדולים בישראל לספק הדרכות רפואיות מקוונות בווידיאו חי, בשורה של נושאים רפואיים, למיליוני אנשים שנמצאים בבידוד או חוששים להגיע למרפאות ובתי חולים, עקב החשש שיידבקו במחלה.

רז גל-אור, ממייסדי ונשיא Y-platform. צילום: יח"צ

רז גל-אור, ממייסדי ונשיא Y-platform. צילום: יח"צ

רז גל-אור אמר כי "אנחנו חותרים להעמיק את ההיכרות של העולם עם התרבות הסינית באמצעות תכני וידיאו המשלבים את תרבותה ועוצמתה עם האוכלוסיות המגוונות שגרות בה". לדבריו, "החברה מתכננת להכפיל את צוות העובדים מ-50 ל-100, תוך התמקדות בגיוס כישרונות בתחומי התוכן והאי קומרס, וכן החתמת בלוגרים נוספים מסין וממדינות נוספות, בעלי אופקים גלובליים ויכולת הבעה".

גל-אור האב ייסד ב-1998 את קרן הון-הסיכון הישראלית אינפיניטי, שהשקיעה בחברות סטארט-אפ ורשמה אקזיטים, ביניהם של גליליאו, סייפן, סייטקס ויז'ן, שלקייס, דיגיטל צ'יינה ושופינג דוט קום. הוא החל לפעול בסין לפני שני עשורים, עד שב-2007 עבר למדינה עם משפחתו. פעילותו לקידום היחסים בינה לבין ישראל הביאה את נשיא וראש ממשלת סין להעניק לו לפני כשלוש שנים את אות הידידות, העיטור הגבוה ביותר שמעניקה המדינה לזרים. גל-אור הבן נכלל ב-2018 ברשימת 30 הצעירים המבטיחים מתחת לגיל 30 של המהדורה הסינית של המגזין פורבס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים