קורונה: אם לא תשאל – איך תדע?

דיווח של Vox.com מספר מה משיבות העוזרות הקוליות השונות כשהן נשאלות לגבי מגיפת הקורנה - לא משהו

ישתף את הרשת הביתית עם השכונה. Echo של אמזון. צילום: אמזון

נגיף הקורונה הולך ומתפשט בעולם במהירות, ודווקא בזמנים כאלה מידע מדויק על המגיפה הוא חיוני ביותר, כשמידע שגוי הנוגע להיבטים של הנגיף והמחלה עלול אף להתברר כמזיק ומסוכן.

דיווח של Vox.com מונה את התשובות של הרמקולים החכמים והעוזרות הקוליות בנוגע לנגיף הקורונה.

אלקסה של אמזון, למשל, השיבה לשאלה בנוגע לקורונה, כי הנגיף זוהה בסוף השנה שעברה על ידי חוקרים בסין, ומאז הוכרזה התפרצותו כמגיפה עולמית. עוד הוסיפה כמה מקרים אובחנו בעולם, ואף נתנה לשואל המלצות על שאלות נוספות שהוא יכול לקבל עליהן תשובות, כמו "כמה קטלני הנגיף", ועוד.

לפי הדו"ח, העוזרות הקוליות מבוססות הבינה המלאכותית לעתים קרובות פשוט ציטטו מידע חדשותי שפורסם במאמרים ובאתרים ממשלתיים ולא מתוך אתר ייעודי מסוים, ולעיתים אף השיבו כי השאלה אינה מובנת והן אינן יכולות לספק הקשר למידע ממקור אחר.

כמה דוגמאות שמצוינות בדו"ח, כוללות גם מידע שאלקסה מספקת על המלצות ה-CDC – המרכז לבקרת מחלות בארה"ב, העוסק בחקר ובמניעת מחלות.

סירי של אפל, למשל, כאשר נשאלה כיצד ניתן להיבדק כדי לאבחן את המחלה, סיפקה קישורים למידע, כשאחד הקישורים היה בכלל בנוגע ל-MERS – שהוא וירוס אחר לגמרי. כאשר נשאלה בנוגע לתסמיני המחלה, פתחה סירי את אתר ה-CDC.

גם ה-Assistant של גוגל, לפי הדיווח, הציגה חדשות עדכניות בנוגע לבדיקות, כשנשאלה כיצד ניתן להיבדק. כשנשאלה לגבי תסמיני המחלה, היא דקלמה את המידע מארגון הבריאות העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים