ג'ף בזוס משבח את עובדי אמזון ומודה כי יש מחסור במסיכות פנים

במכתב לעובדי אמזון שפרסם בבלוג של החברה, מציין ג'ף בזוס, כי בשל מחסור במסיכות פנים הוא אינו יכול להבטיח את הגנת העובדים, ומודה לצוותים המספקים מוצרים חיוניים לאנשים ברחבי העולם, שתלויים כעת בשירותיה של החברה

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

"עכשיו זה לא 'עסקים כרגיל', וזוהי תקופה של לחץ ואי ודאות", הצהיר ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון, במכתב שפרסם בסוף השבוע לעובדי החברה וגם בבלוג הרשמי שלה, על רקע התפשטות הקורונה בארצות הברית, שמספר הנדבקים בה הגיע לכ-27 אלף. "זהו רגע שבו העבודה שאנו עושים היא קריטית ביותר".

עיר הבית של אמזון, סיאטל, נכנסה לסגר, ומקרי מחלה רבים דווחו במחסני אמזון, בעוד תושבי ארה"ב השוהים בבית לפי המלצות הממשל פונים יותר ויותר לרכישות באתר אמזון, והלחץ על החברה הולך וגובה. "כל זמני מוקדש למחשבה על COVID-19 וכיצד אמזון יכולה למלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר", כתב בזוס, והתייחס במיוחד לצפי המומחים והממשל על קפיצה גדולה במקרי הקורנה והמוות בשבועות הקרובים. "אני רוצה שתדעו, שאמזון תמשיך למלא את חלקה, ולא נפסיק לחפש דרכים חדשות כדי לסייע", הוא הוסיף.

כשעסקים ושירותים רבים בארה"ב ובעולם כולו מצטמצמים והולכים למצב של שירותים חיוניים בלבד, על רקע החלטות "סגר" במקומות רבים, דווקא אמזון הפכה לשירות חיוני עבור רבים – במיוחד כספקית של מצרכי מזון ומצרכים לבית. "אנו מספקים מצרכים חיוניים לאנשים כל מקום… אנשים תלויים בנו", הוא כותב.

"אני לא היחיד שאסיר תודה לעבודה שאתם עושים", הוא מוסיף. "קיבלתי מאות אימיילים מלקוחות, וראיתי פוסטים ברשתות החברתיות שמודים לכולכם. המאמצים שאתם עושים הגיעו לרמות הגבוהות ביותר בממשל, והנשיא טראמפ הודה לצוותים שלנו עמוקות".

הוא מציין גם כי אמזון מגייסת 100 אלף עובדים חדשים כדי לספק את הביקוש לשירותיה, אבל בזוס מצהיר מפורשות כי אינו מסוגל להגן על העובדים – לא בארצות הברית ולא במקומות אחרים בעולם. למרות שהחברה מנסה לרכוש מסיכות פנים, היא נתקלת באותם קשיים שיש בכל העולם, החווה מחסור עולמי של מסיכות, כשממשלות מקבלות עדיפות. "קל להבין מדוע ספקי הרפואה חייבים להיות הראשונים בתור", הוא מציין. "כשיגיע תורנו, העדיפות הראשונה תינתן לעובדים ולשותפים שלנו שעובדים כדי לספק מוצרים חיוניים לאנשים", הוא מבטיח.

"אין ספר הוראות כיצד להרגיש בזמנים כאלה, ואני יודע שזה גורם ללחץ לכולם", הוא כתב בנימה קצת יותר רגשנית. "רשימת הדאגות שלי ברגע זה – כמו שלכם, אני בטוח – היא ארוכה: החל בילדים שלי, בהורים, במשפחה ובחברים ועד ביטחונכם, העמיתים שלי, ואלה שכבר חולים מאוד והנזק הגדול שייגרם בעקבות המפולת הכלכלית ברחבי הקהילות שלנו".

"בבקשה שמרו על עצמכם ועל אהוביכם", הוא חותם את מכתבו. "אני יודע שנצליח לעבור את זה, ביחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים