איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: סייפבריצ'

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: רחלי חייק ברוך, סמנכ"לית משאבי אנוש, סייפבריצ'

רחלי חייק ברוך, סמנכ"לית משאבי אנוש, סייפבריצ'. צילום: יח"צ

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?
"החל מיום ראשון האחרון, עברנו כל החברה בארץ ובארה"ב לעבודה מהבית. אנחנו עדיין בזמן הסתגלות, האתגר הוא קשה במיוחד להורים לילדים קטנים, אבל הסיטואציה מאתגרת לכולם. אחרי הימים הראשונים, כבר ניתן לומר שנעשית עבודה, ישנה התקדמות ותפוקות. אבל מטבע הדברים, ישנם תהליכים שמתעכבים או נעצרים, למשל, פגישות עם לקוחות חדשים".

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?
"הוספנו יוזרים של זום, שמאפשרים לצוותים לתקשר בשיחות וידיאו. ישנם צוותים שעובדים עם הוידיאו או האודיו של הסלאק פתוחים כל הזמן, ואז העבודה מדמה ישיבה בחדר אחד. הם יכולים לדבר או לשאול אחד את השני שאלות מבלי להתקשר. מתחילים להיווצר מנהגים חדשים – אנשים כותבים 'בוקר טוב' בתחילת היום. מנהלת המשרד בארץ יצרה ערוץ של daily challenge, ובו כל העובדים בחברה התבקשו לשלוח תצלום של פינת העבודה הביתית שלהם, של החלון האהוב עליהם בבית, של ארוחת הצהריים שלהם באותו היום – וזה מחבר.
ביוזמת אחד מראשי הצוותים שלנו, פתחנו ערוץ וידיאו, שהוא מעין 'קפה וירטואלי' – שאליו אנשים יכולים להצטרף כשמתחשק להם להיפגש עם אנשים אחרים, משהו בסגנון 'שיחות מטבח' במשרד".

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?
"ההנחייה היא לא לטוס בכלל מטעם העבודה – לא טיסות בינלאומיות וגם לא טיסות פנימיות בארה"ב. כרגע כל החברה – בארה"ב ובישראל – עובדת מהבית. מבחינת חזרה מחו"ל, העובדים פועלים על פי ההנחיות במקום מגוריהם – כרגע בארץ כולם ממילא בבידוד, לא רק מי שחוזר".

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?
"מבחינת שגרת העבודה במשרד – לנסות למצוא מקבילות וירטואליות לפורמטים הנהוגים אצלכם בחברה. למשל, אפשר לנהל Site stand up בזום – וזה עובד, יעיל וכיף, אבל צריך לבקש:

  • מכולם להיות ב-mute, למעט מי שמדבר.
  • מי שמנהל את הישיבה צריך לומר מי יהיו הדוברים הבאים. בניגוד למעגל פיסי, התצוגה בזום שונה בכל מחשב וצריך ליצור סדר בבלאגן.
  • בסטנד-אפ – כדאי לבקש מהעובדים לומר כמה מילים על המקום ממנו הם עובדים או להראות אותו – מעין checking-in והתרגלות.
  • לייצר פגישות צוותיות ובין-צוותיות בזום – אנשים מגיעים בדיוק בזמן ובזכות ה-mute המפגשים יעילים וממוקדים.

פתחנו חדר זום שפתוח כל היום – למי שרוצה לעשות מעין 'הפסקת קפה', להיפגש רגע עם חברים. כבוד לר"צ לאו על הרעיון המקסים. במקביל צריך לחשוב אסטרטגית אילו התאמות המצב החדש דורש, ומהן ההזדמנויות העסקיות עבורנו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לא חידשת דבר James

    משבר הקורונה ...נתן במה למי שלא חידש כלום.

אירועים קרובים