בגלל הקורונה: רשות החדשנות תכיר בהוצאות שכר על עבודה מהבית

הרשות החליטה על תמיכה זו עקב הבידוד המוטל על עשרות אלפים ובעקבות העידוד של הממשלה לחברות לאפשר לעובדים שלהן לעבוד מרחוק ● ברשות מבהירים כי מדובר בהקלה זמנית, אך ורק לתקופת משבר הקורונה

רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה הבוקר (א') כי תכיר בהוצאות של החברות הנתמכות על שכר שהן משלמות לעובדים שלהן שעובדים מהבית. זאת, עקב הבידוד המוטל על עשרות אלפים במדינה ובעקבות הקריאה של הגורמים הממשלתיים לחברות לאפשר לעובדים שלא להגיע למשרד.

הרשות מפעילה חממות טכנולוגיות וכן מפעילה תכניות לתמיכה במו"פ של סטארט-אפים בצמיחה, חברות המשלבות אוכלוסיות שיש להן תת ייצוג בהיי-טק ועוד, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בתמיכה כספית.

על פי ההודעה שהרשות שלחה לחברות שמבצעות פרויקטים שהיא תומכת בהן, המקרים שבהם היא תכיר בהוצאות שכר עבור עובדים שמבצעים את עבודתם מרחוק הם: "עובדים הנדרשים על פי החוק, תקנות או הוראות משרד הבריאות לשהות בבידוד ביתי, ובמידה שהתקבלה על ידי הנהלת החברה החלטה המאפשרת לעובדי החברה לבצע את עבודתם מהבית בתקופה זו".

בהודעה צוין כי "שעות עבודה על הפרויקט נתמך הרשות יוכרו כשעות עבודה רגילות. על העובד לדווח נוכחות באופן שוטף מדי יום באמצעות אמצעי דיווח מרחוק מאושר על ידי רשות החדשנות, אם קיימת אפשרות כזאת, קרי – אפליקציה לדיווח או באמצעות פורטל החברה. במידה שלא קיימת אפשרות דיווח מרחוק, גם לחברות בעלות מערכת ממוחשבת המאושרת על ידי הרשות, על העובד/ת לדווח על שעות העבודה בתקופה זו באמצעות קובץ הקצאת שעות למשימות של רשות החדשנות. קיום החלטת הנהלה בנוגע לעבודה מהבית תיבדק בעת הביקורת הסופית שתיערך על ידי הרשות".

ברשות החדשנות מבהירים כי "מדובר בהקלה זמנית, לנוכח משבר הקורונה בלבד ולתקופה מוגבלת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים