נשים ומחשבים: גלית הורוביץ, וולטק1

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: גלית הורוביץ, וולטק1

שם ותפקיד: גלית הורוביץ, מייסדת-שותפה בוולטק1 (Welltech1) – מיקרו-קרן וחממה לטכנולוגיות בתחומי הרווחה האישית (wellnes).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: שותפה בפירמת הייעוץ פיננסית SZ.

שירות צבאי/השכלה: תואר ראשון (B.A) בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני (MBA) במימון מהאוניברסיטה העברית

משפחה: נשואה + 2. בנות 7 ו-10.

 מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

השוק הישראלי מבוסס ברובו על טכנולוגיה, אשר נמצאת במגמת עלייה מתמדת. חשוב לי לקחת חלק בתחומים צומחים, המשפיעים רבות על חיינו, ולכן כשזיהינו ואקום בתחום הטכנולוגיות שקשורות ב-wellness בישראל, הקמנו את וולטק1, שתוביל את התחום בארץ. שוק הרווחה האישית העולמי שווה 4.5 טריליון דולר, ועם החיבור לטכנולוגיות של אומת הסטארט-אפ, אנחנו בדרך להיות נקודת המוצא לפיתוחים והשקעות בתחום. לראיה, ועידת ה-wellness העולמית בחרה השנה להתקיים לראשונה בישראל, ותתמקד בחדשנות בתחומי הרווחה האישית. מלבד זה, בוולטק1 אני מביאה לידי ביטוי את הידע שצברתי בתחום הפיתוח העסקי ובתחום מיזוגים ורכישות עם סטארט-אפים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני חושבת שבאופן כללי כשמסתכלים על האנשים המחזיקים בתפקידי מפתח בתחומים שונים ניתן לראות יותר גברים מנשים, וידוע שהמשכורות של הנשים נמוכות יותר (על אף שאין סיבה שהן יהיו).

נשים צריכות להוכיח את עצמן הרבה יותר מגברים, גם אם הן מגיעות מאותה נקודת פתיחה.

לנשים יש תחומי אחריות רבים שאינם קשורים בהכרח לעבודה. מצופה מאישה לתמרן בין העבודה לחיים בבית והילדים, יותר מגברים. עם זאת, אני חושבת שזה מה שעושה אותנו ליותר יעילות. מה שגבר עושה ביום שלם אישה יכולה לעשות בחצי מהזמן כי היא יודעת שהיא צריכה לחזור למשפחה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחי אני אישית לא, אבל זה לא אומר שהאפליה לא קיימת. אני מאמינה שאם לומדים באוניברסיטה טובה ועובדים קשה כדי להגיע לפסגה, בסוף מגיעים לשם. לנשים זה כנראה יהיה יותר קשה, ועם מכשולים בדרך, אבל זה בהחלט אפשרי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים