קרן אתנה קוראת להגביר מיידית חלוקת מחשבים ניידים למורים

הסיבה לקריאה היא הצורך שהקרן מזהה לאפשר לאלפי התלמידים שכבר בבידוד למידה מיטבית מרחוק ● המצב אינו שונה ברחבי העולם, ונשיא הקרן אמר: "על פי אונסק"ו, 291.5 מיליון תלמידים ב-14 מדינות נמצאים בבתיהם עקב השבתה ארצית של בתי הספר"

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: יח"צ

עקב התגברות ההידבקות מנגיף הקורונה, ושליחתם של למעלה מ-3,000 תלמידות ותלמידים ולמעלה מ-200 עובדי הוראה בישראל לבידוד, מציעה קרן אתנה למשרד החינוך להגביר מיידית חלוקת מחשבים ניידים למורות ומורים, כדי לאפשר למידה מיטבית מרחוק.

קרן אתנה מעניקה למורות, מורים וגננות ברחבי הארץ ארגזי כלים דיגיטליים הכוללים מחשבים ניידים. עד כה  העניקה הקרן מחשבים ניידים והכשרה מקצועית ל-25,000 מורות ומורים ב-167 רשויות מקומיות ברחבי המדינה. הקרן פועלת בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד וגופים נוספים.

"על פי המידע שבידנו, מורות ומורים רבים כבר מתקשרים בימים אלה באמצעות המחשב עם תלמידים הנמצאים בבידוד, אך יש להיערך לאפשרות של הרחבת הבידוד ולצייד מספר מירבי של מורות ומורים במחשבים ניידים", אמר אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. "היינו עדים לתהליך זה של לימוד מרחוק גם ביישובי עוטף עזה ואזור הדרום בעת המתקפות מעזה, שהשביתו את מערכת החינוך והכריחו תלמידים ומורים לעבוד מהבית ומהמקלטים בהם שהו".

קרן אתנה מציעה למשרד החינוך לדאוג להעניק לכל מורה ארגז כלים דיגיטלי בעיקר בעת הזו, כדי לאפשר למורות ומורים להמשיך ולקיים את הקשר והעברת הידע ומערכי השיעור בצורה מקוונת לתלמידים ששוהים בבידוד.

ארגז הכלים הדיגיטלי שמעניקה קרן אתנה כולל מחשב נייד מסוג אייפד או לפטופ (בהתאם לתכנית), 120 שעות הדרכה, שלוש שנות אחריות, שלוש שנים תמיכה טכנית, גמול השתלמות, מדפסת אישית, תיק למחשב או לאייפד, מקרן לכיתה ורשת WiFi לכיתה.

הבידוד מהקורונה - מחייב למידה מרחוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבידוד מהקורונה – מחייב למידה מרחוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

לומדים מרחוק מהבית בכל העולם

בן ארי ציין כי סגירת בתי ספר ושליחת תלמידים לבתיהם מתרחשת כיום במדינות רבות. לדבריו, "על פי נתונים שמפרסם אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – נכון ל-6 במרץ, נסגרו בתי ספר וגני ילדים בפריסה ארצית ב-14 מדינות, ו-291.5 מיליון תלמידים יושבים בבתיהם. ב-13 מדינות נוספות נסגרו מוסדות חינוך ברמה המקומית".

אתנה מונתה לאחרונה כחברה בכוח המשימה הבינלאומי של אונסק"ו לקידום מורים למען החינוך לשנת 2030. בנוסף לחברותה בכוח המשימה, לקרן אתנה גם מעמד של יועץ מיוחד למועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם (ECOSOC). קרן אתנה גם חברה במועצה הבינלאומית לחינוך פתוח ולחינוך מרחוק (ICDE).

המדינות שבהן נסגרו בתי ספר בפריסה ארצית, על-פי אונסק"ו, הן סין (כולל הונג-קונג ומקאו), יפן, איטליה, ארמניה, אזרבייג'ן, בחריין, דרום קוריאה, צפון קוריאה, גיאורגיה, כווית, לבנון, מונגוליה ואיחוד האמירויות. המדינות בהן נסגרו חלק מבתי הספר ברמה המקומית כוללות את ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, יוון, הודו, ויטנאם, אוקראינה, אפגניסטן, בהוטן, עירק, פקיסטן והרשות הפלסטינית.

אונסק"ו תומך ביישום תכניות למידה מרחוק בהיקף נרחב וממליץ על שימוש באפליקציות ופלטפורמות חינוכיות שבתי ספר ומורים יכולים להשתמש בהן ללמידה מרחוק. אונסק"ו מציין כי סגירת בתי ספר, גם כאשר היא זמנית, היא בעייתית מסיבות רבות. בראש ובראשונה – קיצור זמן ההוראה משפיע על הישגי הלמידה, וכאשר בתי הספר נסגרים, החינוך סובל. שיבוש הלימודים מביא גם לבעיות קשות יותר למדידה, כולל אי ​​נוחות למשפחות וירידה בפריון הכלכלי ככל שההורים נאבקים באיזון בין התחייבויותיהם למקום העבודה לבין הטיפול בילדים. סגירת בתי ספר גם גורמת לאי-שוויון חינוכי: למשפחות בעלות יכולת כלכלית יש משאבים רבים יותר למילוי פערי למידה ומתן פעילויות העשרה לילדים שאינם יכולים ללמוד בבית ספר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נועה

    רעיון מצויין בכדי לנסות לשמור על שגרה ותעסוקה עבור התלמידים. אשמח לדעת איך אפשר לקחת חלק בפרוייקט.

  2. עידית בן נון

    ראיון מצויין אליפות על היוזמה

  3. מירי פלג

    המחשב , הוא אכן החבר והציוד בכי זמין וידידותי לילדים בעלי הצרכים המיוחדים ולמוריהם. במיוחד בזמנים טרופים שכאלה ! הילדים שנמצאים בבידוד , זקוקים ל״חבר״, זמין וידידותי גם אם ייאלצו לשבת בבית בבידוד, ירגישו חלק מהעולם החיצוני ויוכלו להינות וליצור קשר עם מוריהם וחבריהם. זהו זמן מיוחד וחשוב לחשוב עליהם ולעזור לנו המורים ולהם להינות מזכויותיהם ! ״לכל אחד, מגיע הזדמנות שווה וזזו הי שעת-האמת! הקשר״ הסימביוטי״, של ילד בעל צרכים מיוחדים נבחן ממש בימים ״טרופים״, שכאלה ! כ״כל ילד יכול ומגיע לו להשתלב״! כל אחד ״ערב״ לחברו וכולנו ערבים לחברה תומכת שמבינה את הצורך החשוב , בכל זמן ובפרט כעת. אפשר לשיר, לתקשר ולרקוד ולהרגיש שווה בעזרתו של ״החבר״, המחשב! כולנו ערבים זה לזה ולזכויות של הילד בעל הצרכים המיוחדים! מקווה שמשרד החינוך, יקשיב ואויבים את השיתוף ״ביחד״! רק ככה נוכל להבריא את המצב!

אירועים קרובים