נשים ומחשבים: סבטלנה סטולרוב, BMC

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סבטלנה סטולרוב, יועצת תוכנה בכירה לאזור EMEA ב-BMC

סבטה סטולרוב, יועצת תוכנה בכירה לאזור EMEA ב-BMC. צילום: יח"צ

שם: "סבטלנה סטולרוב".

תפקיד: "יועצת תוכנה בכירה לאזור EMEA ב-BMC".

ותק בתפקיד: "12 שנים".

תפקיד קודם: "יועצת תוכנה וראשת צוות אינטגרציה באטיוניטי".

השכלה: "תארים ראשון ושני במתמטיקה שימושית".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "מאז ומתמיד התעניינתי בטכנולוגיה, אולם עם הזמן, העיסוק שלי בתחום הפך יותר ויותר יישומי. בתחילה, לאחר שסיימתי לימודי תואר שני במתמטיקה יישומית, התעסקתי יותר בפן התאורטי של הטכנולוגיה, אך ככל שהתקדמתי בסולם הדרגות והפכתי ליועצת תוכנה בכירה, העיסוק שלי בתחום התרחב וכיום, במסגרת תפקידי, אני מספקת לארגונים שונים פתרונות טכניים בתהליך המכירה, ומאפשרת להם לייעל ולשדרג את השירותים הטכניים השונים שהם מספקים ומייצרים. מבחינתי, מדובר באתגר של ממש, שכן ניהול שירותי ה-IT הוא תחום מאוד מגוון ודינמי, שנתון לשינויים ולפיתוחים רבים ככל שארגז הכלים הטכנולוגי הולך ומתרחב.

במהלך עבודתי אני נתקלת בארגונים שונים המתמודדים עם אתגרים מורכבים, כך שכל בעיה מצריכה פתרון טכני אחר וחשיבה שונה ומגוונת, זאת בהתאם לצרכי ולמאפייני הארגון. וזה מה שבעצם הביא אותי לתחום הטכנולוגי – הרצון לעזור ולממש תהליכים ודרכי שירות באמצעות כלים טכנולוגיים שימושיים, תוך עבודה פרונטלית עם אנשים. הפתרונות האלו משמשים את כולנו בסופו של דבר במטרה לשפר את איכות החיים ולהוביל לשימוש אפקטיבי יותר בשירותים השונים. וזה האתגר בעיני- לראות איך העבודה שלי באה לידי ביטוי בסופו של דבר באופן יישומי, איך אני יכולה לספק לכל ארגון פתרונות מותאמים המייעלים את אופן התפעול שלו ואיך הפתרונות האלה מיושמים הלאה ביום יום".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "במסגרת העבודה שלי אני נפגשת עם לא מעט נשים מופלאות מתעשיות ההיי-טק המקומית והגלובלית. עם זאת, הסביבה שאני עובדת בה היא עדיין יותר גברית מאשר נשית. האם זה נובע מאפליה? לטעמי, זה קשור יותר בסטיגמות ובדעות קדומות. מאיזושהי סיבה, המשקל הסגולי של אישה בתחום הטכנולוגי נחשב נמוך יותר, ובודקים אותה יותר מאשר גבר. יש סטיגמה שלפיה נשים פחות מתמצאות ומבינות בטכנולוגיה. אך מתוך ניסיון של שנים, אני יכולה להעיד שנשים לא פחות חזקות ומוכשרות מגברים בתחום, ומתאפיינות ביכולות מאוד גבוהות.

מעבר לכך, לא פעם מדובר בקשיים אובייקטיביים. על אף שבימינו, נשים רבות מפתחות קריירות מזהירות וכבר לא מצופה מהן לשבת בבית ולהתמקד בגידול הילדים, עדיין הן מתקשות לשלב באופן שווה בין משפחה וקריירה, ולרוב נאלצות לשלם את המחיר – בין אם הן מתמקדות בקריירה ובין אם מתמסרות באופן טוטאלי למשפחה. גברים, לעומת זאת, נתפסים כזמינים יותר.

חשוב להבין שהתחום הטכנולוגי דורש זמינות יתר, לצד עדכונים מקצועיים בתדירות גבוהה. בסופו של דבר, זה מצריך מסירות ונאמנות טוטאלית. כך שבסופו של דבר, לטעמי לא מדובר באפליה בוטה על רקע מגדרי, אלא בדעות קדומות, שעדיין באות לידי ביטוי ומשפיעות על אופן ההתנהלות של הנשים והחברה, בדרך כזאת או אחרת".

האם נתקלת באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "אישית לא חוויתי אפליה מגדרית. מעבר לכך, לא שמעתי על מקרים דומים בסביבתי הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים