עובד גוגל בציריך שבשוויץ נמצא כנשא קורונה

אחרי שענקית הטכנולוגיה האמריקנית הגבילה נסיעות עקב התפרצות הנגיף, ביום ו' היא אישרה שעובד שלה אובחן כחולה בווירוס הקורונה ● מהחברה נמסר כי אין בכוונתה לסגור את המשרד או להנחות על בידוד של כל הצוות שלה

סטארט-אפים בהיי-טק העלו מגוון פתרונות לסיוע בעיתות המגיפה. קורונה. אילוסטרציה: BigStock

עובד של גוגל נבדק ונמצא כנשא נגיף הקורונה, כך דיווח הביזנס אינסיידר ביום ו'. לגוגל האמריקנית הענקית יש יותר ממאה אלף עובדים בכל רחבי העולם, ולפי הדיווחים מדובר בעובד ששהה במשרד של החברה בציריך, שוויץ, לפני שהתגלה כנשא. לא ברור אם הוא חווה סימפטומים של המחלה.

החברה מסרה בהודעה לתקשורת כי "אנו יכולים לאשר שעובד אחד ממשרדי ציריך אובחן כלוקה בווירוס. הוא היה במשרד בציריך במשך זמן מוגבל, לפני שהיו לו תסמינים. נקטנו – ונמשיך לנקוט – בכל אמצעי הזהירות הנחוצים, על פי עצתם של גורמי בריאות הציבור, שכן אנו מתעדפים את בריאותם ובטיחות הכלל".

עם זאת, מהחברה נמסר כי אין בכוונתה לסגור את המשרד או להכניס לבידוד את כל הצוות שלה. "המשרד בציריך, כמו כל המשרדים האחרים, נשאר פתוח", אמר דוברה של גוגל.

מספר מקרי וירוס הקורונה בשוויץ עלה באחרונה, ונכון לסוף השבוע למעלה ממאה בני אדם נמצאים בבידוד במדינה, כך לפי דברי השר, אלן ברסט, מיום ו'. שלטונות שוויץ מינו גוף מוסמך מיוחד, המאפשר למדינה לקבל החלטות על צעדים שבדרך כלל באחריותם של קנטוני המדינה. בין השאר אסרה שוויץ על קיום אירועים בהם משתתפים יותר מאלף איש, משמע – משחקי כדורגל, קרנבלים, הופעות ותערוכות, כמו גם תערוכת הרכב הבינלאומית בז'נבה, בוטלו כולם.

בהצהרה שהודיעה על המהלך, הודתה הממשלה כי למהלכים תהיה "השפעה משמעותית על חיי הציבור בשוויץ", אך הוסיפה כי "עליה למנוע או לעכב את התפשטות המחלה, ובכך להפחית את המומנטום שלה".

זהירות כללית וביטול אירוע בינלאומי גדול

אבל אם לחזור לענקית החיפוש האמריקנית – לפי הדיווח של האינסיידר, גוגל מונעת מעובדים לנסוע למקומות כמו אירן ולשני אזורים איטלקיים בהם נגיף הקורונה התפרץ.

כבר בסוף ינואר סגרה גוגל את משרדיה בסין, וממש לאחרונה החברה הודיעה על הגבלת הנסיעות של עובדיה גם לדרום קוריאה ויפן, וכמובן לסין.

למרות שבינתיים ארה"ב אינה נכללת במקומות שבהם הקורונה משתפשט, רקורד דיווח לפי דברי עובדים, כי גוגל הציבה באחרונה שלטים בכמה משרדים שלה אזור המפרץ, המזכירים לעובדים לשטוף ידיים ולכסות את פיהם, ובהם הוסיפה החברה גם קישור לאתר פנימי המספק מידע על נגיף הקורונה. באתר זה פורסמו טיפים למניעת זיהומים, כמו לדוגמה ההמלצה לבקש מעובדים המארחים אירועים לוודא שיש מספיק חומר לניקוי ידיים ו"מתקני שטיפת ידיים מתאימים", עוד בטרם ההגעה למפגש. 

בנוסף גוגל גם הודיעה ביום ו' גם כי הפסגה הבינלאומית שלה, Google News Initiative Global Summit, מתבטלת בגלל "המצב של וירוס הקורנה".

"אנו מצטערים כי עלינו לבטל את הפסגה העולמית שלנו, Google News Initiative, אך בריאותם ורווחתם של האורחים שלנו הם בעדיפות הראשונה שלנו", אמר ריצ'רד גינגראס, סמנכ"ל תחום החדשות בחברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שימ

    כל הכבוד... השוויצרים יעשו את זה מסודר...

אירועים קרובים