בגלל נגיף הקורונה: גוגל סוגרת את משרדיה בסין

השבתת הפעילות כוללת גם את המטות של ענקית הטכנולוגיה בהונג קונג וטייוואן, והיא כמובן זמנית - אם כי לא ניתן לדעת כמה זמן יידרש עד שייוודע בוודאות שהאיום חוסל ואינו מסכן עוד איש ● אפל ופייסבוק כבר הודיעו קודם לכן על הגבלת קשרי עובדיהן עם סין

נגיף הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

אלפבית, החברה האם של גוגל, היא חברת הטכנולוגיה האמריקנית האחרונה שמבשרת על הגבלת פעילותה בסין (כמו גם בהונג קונג ובטייוואן), על רקע התפרצות נגיף הקורונה, שהחלה בעיר ווהאן, שבמחוז חוביי, במרכז סין.

המחלה, אשר גורמת לתחלואה בדלקת ריאות חמורה בבני אדם, כבר זוהתה ביותר מ-7,000 מקרים של הידבקות שאושרו בסין בלבד, ומתו ממנה בסין, על פי הדיווחים ונכון לאתמול (ד'), 132 אנשים.

למרות שגוגל אינה מפעילה את שירותי הליבה שלה בסין, לחברה יש בכל זאת ארבעה משרדים במדינה, והיא עובדת עם ספקים סיניים בתחום החומרה שלה, למשל בייצור טלפוני Google Pixel או הרמקולים החכמים, Google Home שלה.

דובר גוגל טוען כי החברה מתכננת כעת לשמור על משרדיה סגורים בהתאם להנחיות הממשלה, והיא גם הציבה מגבלות נסיעות עסקיות זמניות על טיסה לסין, טייוואן והונג קונג.

שירותי האינטרנט של גוגל, כידוע, חסומים בסין, ואולם יש לענקית החיפוש פעילות מסוימת במדינה, בעיקר בכל הקשור במחקר AI, וכן יש לה שותפויות עם חברות מקומיות. הנוכחות של גוגל בטייוואן כוללת 2,000 עובדי HTC לשעבר, וקמפוס גדול יותר. בנוסף, לעיתים קרובות עובדים בתחומי החומרה צריכים לטוס לסין בכדי לפקח על האבטיפוס של המוצרים המפותחים שם.

בשנה שעברה התברר שגוגל מעבירה את ייצור השרתים, המיועדים לארצות הברית, מסין לטייוואן, ויש גם דיווחים שטענו כי ייצור טלפוני פיקסל עבר בכלל לווייטנאם.

החג התארך – האם המסחר בבורסה יחזור בתחילת פברואר?

המשרדים הסיניים של גוגל כבר סגורים זמן מה, עקב חגיגות ראש השנה הסיני שהורחבו בכדי לשמור על התושבים בבתים, בניסיון להאט את התפשטות נגיף הקורונה. ממשלת סין בחרה להאריך את החג, שהיה אמור להסתיים ביום ב', וכן סגרו הרשויות הסיניות גם את הבורסות בשנגחאי ושנזן. המסחר ושגרת העסקים צפויים להיפתח ולשוב לשגרה ב-3 בפברואר, אולם מועד זה לא וודאי וההחלטה בנוגע אליו תקבע בסמוך לו, בהתאם למצב התפשטות הקורונה.

בנוסף לסגירת המשרדים, גוגל גם מעודדת את עובדיה הנמצאים כיום בסין לחזור הביתה ומי שיעשה כן יתבקש שלא לבוא בציבור, משמע – העובדים שישובו לארה"ב, יידרשו לעבוד מהבית לפחות 14 יום לאחר יציאתם מסין.

יצוין כי גוגל אינה חברת הטכנולוגיה האמריקנית הראשונה שעוצרת את פעילותה מול סין. מוקדם יותר השבוע הודיעו אפל ופייסבוק על הגבלת עובדיהן בביצוע עסקים בסין. עם זאת אפל, שתלויה בסין לצורך שרשרת האספקה וייצור מכשירי ה-iPhone – המשפיע באופן ניכר על הכנסותיה – עדיין תבצע את מה שהיא מגדירה כפעולות "עיסקיות-קריטיות" במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים