ארגון מוזילה יפרוס בקרוב הגנה מוצפנת לגולשי דפדפן פיירפוקס

ארגון מוזילה מעביר את המשתמשים לשירות הגנת ה-DNS שמציעה חברת קלאודפלייר, ובשבועות הקרובים יפרוס את הגלישה המוצפנת הזאת עבור כל משתמשי פיירפוקס בארצות הברית, ובהמשך גם באופן גלובלי

משתמשים מעטים. פיירפוקס

משתמשי הדפדפן פיירפוקס יזכו בקרוב להגנה נוספת בקרב מול צדדי צד שלישי שמעוניינים בתבניות הגלישה שלהם. בניסוי שהחל השבוע, ארגון מוזילה מעביר את המשתמשים לשירות הגנת ה-DNS שמציעה חברת קלאודפלייר. במהלך השבועות הקרובים, לאחר שיוודא כי אין תקלות, יפרוס הארגון את הגלישה המוצפנת הזאת עבור כל משתמשי פיירפוקס בארצות הברית, בשאיפה בסופו של דבר לפרוס את השירות הזה גם באופן גלובלי.

המטרה של הצפנה זו היא למנוע מצד שלישי, כאמור, יכולת לאבחן את מאפייני הגלישה ולהבין לאילו אתרים גולש כל אחד. המטרה היא ברורה: למנוע מסחור של הרגלי הגלישה של המשתמשים – אם על ידי ספקיות או על ידי חברות צד שלישי שמצליחות לבחון את ההתנהלות בעת מעבר מאתר לאתר. אחת הבעיות העיקריות שנובעות מכך היא היכולת של החברות הללו למכור את המידע על המשתמשים לחברות אחרות, ובמקרה של ספקיות שירות זה גם בהחלט יכול לבוא לידי ביטוי בהופעת מודעות שמתאימות לאתרים החביבים על הגולשים.

לפי מוזילה, "אנחנו לא רוצים לראות את המודל העסקי הזה מועתק גם למרכז הרשת, ולדעתנו מדובר בטעות להשתמש ב-DNS למטרות הללו. כיום המצב הוא, שאנחנו יודעים ש-DNS שאינו מוצפן פגיע וגם מנוצל בפועל, ואנו רוצים לעזור לאינטרנט לבצע את המעבר לחלופות בטוחות יותר. השימוש הזה בהצפנת HTPPS לטובת DNS עוזר להגן על היסטוריית הגלישה מפני תוקפים ברשת".

ההצפנה, כאמור, תבוצע כברירת מחדל באמצעות שירות קלאודפלייר, אבל גולשי פיירפוקס שירצו בכך יוכלו להשתמש גם בשירות NextDNS או בכל שירות אחר שיספקו באופן ידני. מי שירצו יוכלו גם לוותר על כך.

משתמשים מחוץ למסגרת המבחן אולי לא יזכו להגדרה אוטומטית, אבל הם יכולים להפעיל את ההצפנה הזאת באופן ידני בהגדרות הדפדפן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים