יצרנית הרובוט טמי גייסה 15 מיליון דולר

החברה הישראלית, שבאחרונה צירפה לשורותיה את ליאור סושרד, מבקשת להרחיב את המכירות שלה מעבר לשווקים הנוכחיים שבהם היא מתמקדת - בארצות הברית ובכמה מדינות באסיה

הרובוט טמי. צילום: יח"צ

טמי (רובוטאמי), היצרנית הישראלית של הרובוט העונה לשם זה, השלימה באחרונה סבב גיוס בהיקף של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ג'וי קפיטל, מקרנות הון-הסיכון הבולטות בסין, והכסף מיועד להרחבת השיווק שלו. מלבדה לקח בו חלק ג'ון וו, ממקימי עלי באבא, שהשקיע בטמי עד כה יותר מ-30 מיליון דולר.

הרובוט הנייד נמכר בעיקר בארצות הברית ובכמה מדינות באסיה – הונג קונג, סין, דרום קוריאה ויפן, שם השימוש המרכזי בו הוא בסביבה משרדית, חנויות, מלונות, בתי חולים ואוניברסיטאות. בחברה טוענים שהוא מסייע בימים אלה למוסדות שונים להתמודד עם מגפת הקורונה, על ידי חיבור בווידיאו וניווט אוטונומי מרחוק, כמו גם חיבור חיישנים על גבי הרובוט.

יצוין שטמי מייצרת את הרובוט שלה בסין. החברה לא מסרה האם וכיצד המצב במדינה, בעקבות הקורונה, ישפיע על הייצור והביקושים למוצר. המטה של החברה נמצא בניו-יורק, ויש לה פעילות גם בתל אביב ובסינגפור. לפני חודשים אחדים הצטרף אליה כשותף אמן החושים ליאור סושרד.

באחרונה בחר הטיים מגזין בטמי כאחת מ-100 ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2019. בנוסף, הרובוט זכה בפרסים בתערוכות CES בשנה שעברה בלאס וגאס ובשנחאי, ובתערוכת הסלולר העולמית MWC בברצלונה לפני כשנתיים.

גל גורן, מייסד משותף ומנכ"ל טמי, אמר כי ההשקעה הנוכחית "מתיישבת עם האסטרטגיה של החברה להרחיב את עסקיה הגלובליים באמצעות שותפויות ברחבי העולם, בכדי לעבור לצמיחה מהירה במכירות הרובוטים ושירותי התוכנה שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים